به دنبال برگزاری کنسرت رایگان هستم

همایون شجریان در آیین رونمایی از آلبوم «گاه فراموشی»:

به دنبال برگزاری کنسرت رایگان هستم

نشست خبری و آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «گاه فراموشی» با حضور همایون شجریان؛ خواننده موسیقی ایرانی، فردین خلعتبری؛ آهنگساز و تهیه‌کننده، رامین صدیقی؛ مشاور تهیه‌کننده، رضا موسوی؛ مدیر هنری و جمعی از مسئولان و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.
شجریان در این آیین با تشریح چگونگی تولید آلبوم موسیقی گاه فراموشی اظهار کرد: این اثر هم‌آمیزی از موسیقی ایرانی و موسیقی جَز(جاز) است، نقطه مشترک آن‌ها که بداهه‌پردازی است، در آلبوم گاه فراموشی به آن پرداخته شده است، فردین خلعتبری موسیقی را براساس اشعارش ساخته و می‌توان گفت شعر و موسیقی با هم شکل گرفته است.
این خواننده موسیقی ایرانی با اشاره به اینکه نوازندگان چیره‌دستی در تولید آلبوم گاه فراموشی همکاری داشتند، افزود: روند تولید این اثر پیچیده نیست، چهار نوازنده و یک خواننده در تولید گاه فراموشی حضور داشتند که یک تجربه تازه و متفاوت و برای من غنیمت بود.
شجریان درباره اجرای زنده آلبوم گاه فراموشی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای کنسرت این آلبوم خواهیم داشت، همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است که تیرماه امسال در تهران کنسرتی برگزار کنیم.
شجریان در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر همکاری با صدا و سیما گفت: قصدی برای همکاری با این نهاد ندارم.
وی درباره حاشیه‌های کنسرتش در دبی و صحبت‌هایش حین برگزاری کنسرت بیان کرد: در جریان اتفاقات رخ داده قبلی در کنسرت دبی بودم، من کار خودم را در حوزه موسیقی انجام می‌دهم و کاری به اتفاقات و حاشیه‌ها ندارم، آنچه در کنسرت دبی انجام دادم تحت تأثیر هیچ حرکتی نبود و خودم تصمیم گرفتم در این کنسرت بدون توجه به حاشیه‌ها، از ایران بخوانم، این در حالی است که در دبی هیچ محدودیتی برای برگزاری و اجرای این قطعه نداشتم.
شجریان درباره برگزاری کنسرت رایگان و خیابانی که چند سال گذشته وعده آن را داده بود، بیان کرد: همچنان پای سخنم هستم، شرایط برگزاری کنسرت رایگان باید به گونه‌ای فراهم شود که به کسی آسیب نرسد. برخی دوستان و هنرمندان اعلام کردند که چند شب اجرای رایگان داشته باشیم، در حالی که این هدفم نبود، هدفم این بود طیف وسیعی که دسترسی و امکان حضور در کنسرت را ندارند و حتی شاید این مسئله به ذهنشان هم خطور نکند، به این کنسرت بیایند. وقتی خیران به گونه‌های مختلف کمک می‌کنند، می‌بینم من نفر آخر در بین آنان هستم و باید کاری کنم که مختص به من است و امیدوارم روزی شرایط آن فراهم شود که بتوانم کنسرتی را با تعداد زیادی از تماشاگران برگزار کنم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه