استقلال یک امتیاز دیگر از پرسپولیس پیش افتاد

تصویب قانون گل‌زده در خانه حریف

استقلال یک امتیاز دیگر از پرسپولیس پیش افتاد

در ابتدای لیگ بیست و یکم بود که مدیران فدراسیون فوتبال از قانون جدیدی برای به‌کارگیری تعیین رتبه تیم‌های دارای امتیاز مساوی خبر دادند.

پس از اینکه در لیگ‌های پایین‌تر و در هفته‌های انتهایی نتایج عجیب و پرگلی برای صعود و سقوط تیم‌ها بدست آمد، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت به‌جای درنظرگرفتن تفاضل گل برای تعیین رتبه تیم‌های هم‌امتیاز، از قانون بازی رودررو استفاده کند.
اما نتایج استقلال و پرسپولیس به‌عنوان تیم‌های مدعی کسب عنوان قهرمانی و کسب نتیجه تساوی در دو بازی رفت‌وبرگشت سبب شد پای این قانون جدید ‌بار دیگر به محافل فوتبالی کشور باز شود. هواداران استقلال مدعی شدند در بازی رودررو دست برتری دارند، چراکه در شهرآوردی که به میزبانی پرسپولیس برگزار شده، دو تیم به‌تساوی یک- یک رسیده‌اند و شاگردان فرهاد مجیدی به‌دلیل گل زده در خانه حریف، نسبت به رقیب سنتی دارای برتری هستند.
اما این مسئله با اعتراض هواداران پرسپولیس و مدیران این تیم مواجه شد، چراکه مسئولان فدراسیون شرایط پیش‌آمده را در قانون مصوبه پیش‌بینی نکرده بودند و نامی از محاسبه گل زده در خانه حریف به میان نیامده بود. در روزهای گذشته سهیل مهدی به‌عنوان مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در گفت‌وگویی با برنامه فوتبال برتر اعلام کرد در این زمینه به ماده ۱۰ آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر استناد می‌شود که در آنجا گل زده در خانه حریف نیز مدنظر قرار گرفته و به همین دلیل استقلال نسبت به پرسپولیس دست برتری را دارد.
هرچند اطلاعیه جدید سازمان لیگ کمی گنگ و نامفهوم به نظر می‌رسد اما نکته کلیدی این اطلاعیه همان ماده ۱۰ است که در صورت برابری امتیازات و گل‌های زده تیم‌ها به آن رجوع خواهد شد و در این زمینه در مقایسه وضعیت سرخابی‌ها، این استقلال است که وضعیت بهتری نسبت به پرسپولیس دارد.
در نتیجه درصورتی‌ که استقلال و پرسپولیس در پایان لیگ دارای امتیاز یکسانی باشند، این شاگردان فرهاد مجیدی هستند که جام قهرمانی را بالای سر می‌برند. در واقع می‌توان گفت آبی‌پوشان اکنون 6+1 امتیاز از حریف سنتی خود پیش هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه