جولان کرونا در خیابان‌های آمریکا

عبور کشته‌های کرونا در ایالات متحده از مرز یک میلیون نفر

جولان کرونا در خیابان‌های آمریکا

دوسال پیش وقتی دونالد ترامپ تأکید داشت ممکن است کشته‌های کرونا در آمریکا از یک یا 2میلیون نفر هم بگذرد کمتر کسی این حرفش را باور می‌کرد. مگر می‌شود در پیشرفته‌ترین کشور جهان با تنها 330میلیون نفر جمعیت (معادل یک‌پنجم چین) یک میلیون نفر به‌خاطر کرونا بمیرند؟ اما شامگاه پنجشنبه گذشته به‌وقت محلی، کاخ سفید اعلام کرد شمار قربانیان بیماری کووید۱۹ در ایالات متحده از یک میلیون نفر عبور کرد. 
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای با ابراز همدردی با کسانی که عزیزان خود را در طول این همه‌گیری از دست داده‌اند، گفت: «امروز ما یک نقطه عطف غم‌انگیز را شاهد هستیم؛ جان یک میلیون آمریکایی بر اثر کووید۱۹ از دست رفت».
در هفته‌های اخیر ایالات متحده شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در روز بوده است، امری که کارشناسان آن را عمدتاً به دلیل شیوع سویه جدید امیکرون می‌دانند. در حالی تعداد مبتلایان در آمریکا روندی صعودی داشته که ایالت‌های این کشور لغو دستورات مربوط به ماسک را اجرایی کرده‌اند.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) در آخرین ارزیابی خود از میزان شیوع این همه‌گیری اعلام کرد تنها دو قاره در دنیا وجود دارند که در آن موارد ابتلا به کووید۱۹ افزایش نشان داده است: آمریکا با ۱۴ درصد و آفریقا با ۱۲ درصد.
این سازمان در گزارش هفتگی خود 
در خصوص این بیماری اعلام کرد: حدود 5/3 میلیون مورد ابتلای جدید و بیش از ۲۵هزار مرگ در سراسر جهان گزارش شده که به ترتیب نشان‌دهنده کاهشی 
۱۲ و ۲۵ درصدی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه