درآمدهای ارزی را آگاهانه سرمایه گذاری کنیم

درآمدهای ارزی را آگاهانه سرمایه گذاری کنیم

استاد دانشگاه خوارزمی در گفت وگو با قدس با اشاره به اقدامات لازم برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در کشور می گوید: در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کلیدی هم باید آگاهانه عمل کنیم. مثلاً حوزه‌های آب، گاز، نفت و برق برای ما بسیار حیاتی هستند. 
اگر از هم‌اکنون روی این بخش‌ها به‌درستی و آگاهانه سرمایه‌گذاری نکنیم در چندسال آینده خودمان واردکننده گاز خواهیم بود، حال‌آنکه کشور ما روی منابع گازی انبوه قرار گرفته است. یا اینکه واردکننده بنزین و برق خواهیم شد، یا در حوزه آب به مشکل برمی‌خوریم.خوشبختانه کمتر از دو ماه پیش سازمان توسعه تجارت اعلام کرد نرخ بازگشت ارز صادراتی به کشور به 85درصد افزایش یافته است. بر همین اساس و با بهبود منابع ارزی باید این منابع عمدتاً به‌سمت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اساسی هدایت شود. مدیریت واردات و کنترل قاچاق در این شرایط بسیار مهم است و مانع خروج ارز از کشور می‌شود.
 همچنین باید انضباط مالی به‌سرعت بر کشور حاکم شود. امروز کسری بودجه و بی‌انضباطی مالی به‌شدت اقتصاد را آزار می‌دهد، پس تصمیمات دولت و مجلس باید هوشمندانه باشد؛ چون هزینه‌ها و بودجه‌های رهاشده و انبوه، خطر بزرگی برای اقتصاد ماست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه