دستگیری عامل ترویج خشونت در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی خبر داد

دستگیری عامل ترویج خشونت در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از دستگیری عامل ترویج خشونت و قدرت‌نمایی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش قدس، سرهنگ یوسف شاکری با اعلام جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس، فردی مورد شناسایی قرار گرفت که با انتشار فیلم‌های مختلف زورگیری از افراد در فضای مجازی، اقدام به ترویج خشونت و قدرت‌نمایی در این بستر می‌کرد. در ادامه پس از شناسایی هویت این فرد و هماهنگی با مقام قضایی، وی تحت تعقیب قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه درنهایت با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا خراسان شمالی محل اختفای فرد هنجارشکن در کمترین زمان ممکن شناسایی و در شهرستان شیروان دستگیر شد، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده و اخذ اظهاراتش و همچنین تکمیل مراحل انتظامی کار در نهایت برای طی شدن دیگر مراحل ماجرا و تصمیم‌گیری مقام قضایی به دادسرا منتقل شد.
سرهنگ شاکری تأکید کرد: پلیس همواره با افرادی که امنیت و آرامش روحی و روانی جامعه را مختل کنند با قدرت برخورد خواهد کرد.

دستگیری عاملان کلاه‌برداری 2 میلیاردی 

در ادامه رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری کلاهبرداران حرفه‌ای خبر داد که 2میلیارد ریال از شهروندان شیروانی کلاه‌برداری کرده بودند.
سرهنگ شاکری در تشریح این خبر بیان کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان شیروانی به پلیس فتا و وصول شکايت آن‌ها درخصوص وقوع کلاه‌برداری چندمیلیارد ریالی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان شیروان قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی ادامه داد: پس از آنکه اظهارات تمامی شکات اخذ و مستندات آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت جمع‌بندی اولیه ماجرا نشان می‌دادمبلغ 2میلیارد ریال طی 66فقره از کسبه خراسان شمالی و حتی خراسان رضوی به‌صورت عملیات بانکی در پوشش استفاده از اپلیکیشن‌های اینترنتی کلاه‌برداری شده است.
رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه پس از انجام تحقیقات فنی و تخصصی توسط کارشناسان سرانجام چهار متهم در این زمینه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی تمامی این افراد در پی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند، افزود: متهمان در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده و مواجهه با شواهد، دلایل و قرائن موجود، به جرم خود اعتراف کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه بررسی پرونده مشخص شد متهمان در هنگام خرید با اعلام اینکه کارت بانکی همراه نداریم و از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی وجه را پرداخت می‌کنیم، پس از دریافت شماره کارت فروشنده به‌صورت جعلی رسید پرداخت را ارائه و اجناس را تحویل می‌گرفتند.
سرهنگ شاکری در پایان با بیان اینکه پرونده قضایی در این‌خصوص تشکیل و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند از شهروندان خواست در صورت استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و نداشتن سواد، اطلاعات و آگاهی کافی، حتماً یکی از افراد معتمد خود را به همراه داشته باشند و در هنگام خریدهای اینترنتی از درگاه‌های مطمئن استفاده کنند.

نکته
موضوعات مطرح شده از سوی این مقام انتظامی و بررسی‌های رسانه‌ای ماجرا حاکی از آن است که در این پرونده همان‌طور که اعلام شد از روش پرتکرار رسیدساز جعلی برای کلاه‌برداری از کسبه این شهر استفاده شده که می‌طلبد هموطنان عزیز به هیچ عنوان با دیدن یک رسید بانکی و ادعای مطرح شده از سوی افراد ناشناس مبنی بر واریز وجه خرید کالا و یا ارائه خدمات به موضوع اعتماد نکنند و حتماً ابتدا حساب بانکی خود را بررسی و پس از اطمیان از واریز وجه برای تحویل کالا و... اقدام کنند. از سوی دیگر شهروندان باید مراقب باشند فردی که برای خرید مراجعه می‌کند و قرار می‌شود با شیوه کارت به کارت وجهی را به حساب بانکی واریز کند از حسابی با هویت فرد خریدار پولی را به کارت فروشنده واریز کند تا در دام شیوه دیگری از کلاه‌برداری(حساب واسط) اینترنتی گرفتار نشوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه