ایران و قزاقستان بارانداز مشترک ایجاد می‌کنند

در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

ایران و قزاقستان بارانداز مشترک ایجاد می‌کنند

رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: ساخت بارانداز تجاری و پشتیبانی مشترک با مناطق ویژه قزاقستان در دستور کار منطقه ویژه سرخس قرار داشته و در آینده‌ای نزدیک این بارانداز به بهره‌برداری می‌رسد.
محمدرضا برهمند افزود: در حال راه‌اندازی نخستین مرکز تجاری و لجستیکی مشترک منطقه ویژه سرخس با قزاقستان هستیم که خدمات تخلیه، بارگیری و پشتیبانی را در اختیار فعالان اقتصادی و صاحبان کالا قرار دهد و ابزاری برای توسعه تجارت و بازار هدف باشد.
او ادامه داد: این برنامه بیشتر روی حمل‌ونقل ریلی و زنجیره تأمین نهاده، توسعه بازار، تنوع‌بخشی محصولات و بازارهای هدف استوار است که در تمام موارد متناسب با موقعیت جغرافیایی منطقه ویژه اقتصادی سرخس این سیاست‌گذاری انجام شده است.
وی اضافه کرد: موقعیت راهبردی منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان دروازه ورودی حوزه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (سی.آی.اس) می‌تواند در ارتقای شاخصه‌های ترانزیتی و افزایش صادرات به این حوزه‌ها به‌خصوص قزاقستان مهم و اثربخش باشد. 
برهمند افزود: قرار است طی یک سال آینده زمینی چند هکتاری در سایت ریلی منطقه ویژه برای ایجاد انبار و ذخیره‌سازی کالا به سرمایه‌گذاران کشور قزاقستان واگذار و از این طریق یک بازار بزرگ برای مراودات اقتصادی ایجاد کنیم.
به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان نیز در دیدار با مسئولان منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: این منطقه ویژه اقتصادی تنها مکانی در کشور است که مشخصات فقط صادرات‌محور داشته و دروازه ترانزیت کشور به شمار می‌رود.
امیر عابدی افزود: قزاقستان کشوری قدرتمند با زیرساخت قوی در حوزه کشاورزی و انرژی و دارای ظرفیت‌های ارزشمند پشتیبانی به‌خصوص در خطوط ریلی است از این رو با توجه به موقعیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس این منطقه اولویت اصلی برای بازرگانان و صاحبان کالا و شرکت‌های مهم حمل‌ونقل کشور قزاقستان است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه