دیدار هیئت ‌امنای جامعه المصطفی با تولیت آستان قدس رضوی

دیدار هیئت ‌امنای جامعه المصطفی با تولیت آستان قدس رضوی

اعضای هیئت ‌امنای جامعه المصطفی(ص) ‌العالمیه ضمن تشرف به زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی در این دیدار ضمن خوشامدگویی، جامعه المصطفی(ص) ‌العالمیه را مرکزی کم‌نظیر برای فراهم آوردن فرصت کسب معارف اسلامی و هدایت قرآنی برای علاقه‌مندان به دین مبین اسلام در سراسر جهان دانست. اعضای هیئت ‌امنای جامعه المصطفی(ص) ‌العالمیه نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز به بیان نقطه نظرات خود درباره توسعه همکاری‌های میان جامعه المصطفی(ص) و آستان قدس رضوی پرداختند.
گفتنی است جامعه المصطفی(ص) نهادی علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیرایرانی تشکیل شده است. پیشینه فعالیت‌های این مرکز به بیش از 30 سال پیش برمی‌گردد اما از سال ۱۳۸۶ با نظر رهبر معظم انقلاب و تلفیق «سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور» و «مرکز جهانی علوم اسلامی» با نام جامعه المصطفی فعالیت می‌کند.
در این دانشگاه، رشته‌های اسلامی فقه، اصول فقه، قرآن، حدیث، فلسفه، عرفان، اخلاق، کلام و تاریخ اسلام و در حوزه علوم انسانی نیز رشته‌ها و گرایش‌هایی همچون علوم تربیتی، حقوق، روان‌شناسی، اقتصاد، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، بانکداری، ارتباطات، مدیریت و زبان و ادبیات زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی و روسی با رویکرد اسلامی در قالب ۱۷۰ رشته و گرایش در سطوح نظام آموزشی حوزوی و نظام آموزشی دانشگاهی ارائه می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه