چین در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سرمایه‌گذاری می‌کند

چین در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سرمایه‌گذاری می‌کند

رئیس هیئت مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های چین سرمایه‌گذاری در یک شهرک صنعتی این منطقه ویژه در زمینی ۲۰۰ هکتاری را آغاز کرده است.


محمدرضا برهمند در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این هلدینگ سرمایه‌گذاری از زمین یادشده بازدید کرده و درخصوص مراحل واگذاری با منطقه ویژه تفاهم‌های لازم را انجام داده است و هم‌اکنون نمایندگان هلدینگ یادشده در حال طی کردن روند ثبت سرمایه‌گذاری در استان هستند. وی ادامه داد: قرار است در این شهرک صنعتی، شرکت‌های چینی فعال در حوزه صنایع مرتبط با گوگرد فعالیت کرده و محصولات تولیدی خود را به کشورهای آسیای مرکزی و حاشیه خلیج‌فارس صادر کنند.
رئیس هیئت‌مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی و همجواری مراکز تولیدی به خطوط عریض راه‌آهن آسیای مرکزی، هزینه تمام‌شده فراوری و صادرات کالا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بسیار کاهش می‌یابد.
برهمند افزود: از طرفی نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بازار کشورهای مستقل همسود یا همان سی.آی.اس، سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه را دارای ارزش‌افزوده مضاعف کرده است.
وی اضافه کرد: یک شرکت دیگر چینی نیز پیگیر تأمین زمین برای راه‌اندازی مرکز پشتیبانی و باراندازی در منطقه ویژه است و تاکنون نمایندگان شرکت یادشده از زمینی به مساحت ۲۵ هکتار بازدید کرده و تفاهم‌هایی نیز در این خصوص حاصل شده است.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نزدیکی نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و در ۱۸۵کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه