فرار رو به جلو دارو دسته «نواز»

بازداشت گروهی مخالفان دولت پاکستان به بهانه خنثی کردن عملیات انتحاری

فرار رو به جلو دارو دسته «نواز»

قدس

همزمان با تظاهرات ضددولتی در پاکستان به رهبری «عمران‌خان» و تشدید تدابیر امنیتی در پایتخت و دیگر شهرهای این کشور، دولت نواز شریف از تهدیدات امنیتی به‌ویژه حمله انتحاری احتمالی علیه نخست‌وزیر پیشین خبر داد.

به گزارش ایرنا، تظاهرات گسترده حامیان حزب تحریک انصاف به رهبری عمران‌خان درحالی روز گذشته از حومه شهر پیشاور به سمت اسلام‌آباد پایتخت پاکستان آغاز شد که تمامی مسیرهای منتهی به پایتخت بسته و بیش از ۲۲هزار نفر از نیروهای امنیتی در داخل اسلام‌آباد برای جلوگیری از تجمعات سیاسی و ورود کاروان‌ معترضان مستقر شدند. گزارش شبکه‌های خبری پاکستان نیز حاکی از درگیری شدید میان نیروهای پلیس و طرفداران حزب عمران‌خان در شهر لاهور است و همزمان ده‌ها نفر از معترضان درپی خشونت و درگیری با نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
دیوان عالی پاکستان روز گذشته طی رسیدگی به دادخواستی درباره بازداشت‌های گسترده فعالان سیاسی، بسته شدن مسیرهای ارتباطی به پایتخت و ممانعت دولت از برگزاری تظاهرات مخالفان، از مسئولان ارشد انتظامی و امنیتی شهر اسلام‌آباد خواست یک محل اختصاصی برای تجمع معترضان مشخص و برنامه نهایی را به دادگاه اعلام کنند. اما دادستان کل پاکستان در جلسه دیوان عالی با ارائه گزارش محرمانه سازمان‌های اطلاعاتی این کشور از احتمال وقوع حمله تروریستی در حین برگزاری تظاهرات ضددولتی خبر داد. وی افزود: زندگی نخست وزیر پیشین در خطر است و حزب وی و حامیان عمران‌خان باید این وضعیت حساس و خطرناک را درک نمایند. اما بسیاری معتقد هستند این هشدار آن هم در حالی که قرار است طرفداران عمران خان تجمع گسترده خود در اسلام‌آباد را آغاز کنند نه از روی واقعیت بلکه حربه‌ای برای پایان دادن به تجمع مخالفان است. گفتنی است عمران‌خان نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان، انحلال پارلمان و اعلام تاریخ نهایی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در پاکستان را تنها شرط عقب‌نشینی از تظاهرات و یا پایان بن‌بست سیاسی در کشور اعلام کرد. وی همچنین بر مقاومت علیه آنچه دولت دست‌نشانده در پاکستان با تبانی آمریکا دانست، تأکید و اظهار کرد: وضعیت فعلی پاکستان آزمونی برای نهادهای قدرتمند و تصمیم‌گیرنده کشور است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه