رونالدو: پیراهنم رابا‌ صهیونیست‌های قاتل عوض نمی‌کنم

رونالدو: پیراهنم رابا‌ صهیونیست‌های قاتل عوض نمی‌کنم

ستاره منچستریونایتد در اظهارنظری بازیکنان رژیم صهیونیستی را «قاتل» نامید.تیم ملی فوتبال پرتغال در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2014 برزیل با تساوی 3 بر 3 برابر رژیم اشغالگر قدس متوقف شد.
کریستیانو رونالدو، کاپیتان پرتغال در این دیدار با واکنش خوب هواداران فوتبال در سرزمین‌های اشغالی مواجه نشد. تماشاگران حاضر در ورزشگاه با بلندکردن عکس‌هایی از مسی اعتراض خود را به ستاره پرتغالی کهکشانی‌ها نشان دادند. بازیکنان حریف هم بارها و بارها کریستیانو رونالدو را نقش بر زمین کردند تا خشم خود را از این ستاره پرتغالی ابراز کنند.  رونالدو نیز پس از پایان بازی حاضر نشد، پیراهن خود را با بازیکنان حریف عوض کند که این با واکنش رسانه‌های رژیم اشغالگر قدس همراه شد. او در گفت‌وگویی که با آژانس خبری «رم» آذربایجان داشت، به حمایت از تصمیم خود پرداخت و سخنانی جنجالی را بر زبان آورد. CR7 این‌گونه خشم خود را از رژیم اشغالگر قدس بر زبان آورد: «تماشاگران اسرائیلی برای من منفورترین تماشاگران به شمار می‌آیند. نمی‌توانم آن‌ها را تحمل کنم. پیراهن خود را با افراد قاتل عوض نخواهم کرد».
کریستیانو رونالدو تاکنون و به استناد آمار ثبت شده در رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی چهار بار به صورت اختصاصی از سوی سران عالی رتبه این رژیم برای بازدید از اماکن تاریخی سرزمین‌های اشغالی دعوت شده و هر بار به صراحت و روشنی این دعوت را رد کرده است. 
سخنان رونالدو اما مدتی پیش در جمع هوادارانش، بسیاری از تحلیلگران را متعجب ساخت. کار به جایی رسید که نویسنده هاآرتص در بخش ورزشی چنین آورد: «گستاخی این مرد پرتغالی بی جواب نمی‌ماند!».
رونالدو گفت: «کافی است به دعوت صهیونیست‌ها پاسخ مثبت بدهم؛ آن وقت هر سال توپ طلا را به من خواهند داد. اما مظلومیت کودک فلسطینی را از دست نمی‌دهم و آن را به دعوت صهیونیست‌های اشغالگر نمی‌فروشم».  هر چند مقامات صهیونیستی با سفر به کشورهای مختلف به بهانه برگزاری تورهای موسوم به صلح و دوستی، بازیکنان تحت قرارداد یک باشگاه را برای گرفتن عکس یادگاری در کنار خود جمع می‌کنند؛ اما مشخص است که این بازیکنان هرگز با حقیقت بیگانه نیستند.
تا کنون طی سال‌های اخیر بازیکنان زیادی در دنیای فوتبال از فلسطین و غزه حمایت کرده‌اند، سمیر نصری، فقولی، کانوته، دیوید‌ بکام، تیه‌ری آنری، فرانک ریبری و ادن هازارد جزو این دسته از بازیکنان هستند.ضمن اینکه در رشته‌های ورزشی دیگر هم بسیاری از ستاره‌های دنیای ورزش محرومیت را به جان خریدند تا در دفاع از مردم مظلوم فلسطین مقابل صهیونیست‌ها به میدان نروند و این رژیم دژخیم را به رسمیت نشناسند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه