نیمکت آبی‌ها پرتغالی می‌شود؟

مدیران استقلال در انتظار پاسخ «ساپینتو»

نیمکت آبی‌ها پرتغالی می‌شود؟

شاید اگر مصطفی آجورلو تصور می کرد برای انتخاب جانشین فرهاد مجیدی با چنین چالشی رو به رو خواهد شد به سادگی اجازه خروج سرمربی قهرمان از مجموعه باشگاه تحت مدیریتش را نمی داد.


​​​​​​​آدینه شب سخنگوی باشگاه استقلال در یک برنامه زنده تلویزیونی وعده داد ظرف دو سه روز آینده سرمربی 
آبی پوشان معرفی خواهد شد و تا آن زمان که باشگاه به صورت رسمی نام سرمربی خود را اعلام نکرده است هواداران به اخبار منتشر شده در رسانه ها توجه نکند، اما از آنجا که این موضوع برای هواداران استقلال دارای اهمیت فراوان بود طرفداران استقلال به کنجکاوی خود برای رمزگشایی از این معادله پیچیده ادامه دادند تا در نهایت از صبح روز یکشنبه مشخص شد گزینه مورد نظر استقلالی ها برای مربیگری این تیم در فصل بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر یک مربی پرتغالی است.
به محض اینکه مشخص شد گزینه مدیران باشگاه برای مربیگری استقلال «ریکاردو ساپینتو» پرتغالی است اظهارنظرهای متعدد درباره او آغاز شد، منتقدان این مربی با پیش کشیدن سقوط این گزینه در آخرین تجربه مربیگری اش او را گزینه ای 
فاقد توانمندی برای هدایت قهرمان دوره گذشته معرفی کردند. ساپینتو در آخرین باشگاهی که حضور داشت شاهکار کرد؛ او در باشگاه موریرنسه در رقابت های لیگ برتر پرتغال در نیم فصل دوم هدایت این تیم را برعهده گرفت و در 17 بازی، 11 شکست را رقم زد به اضافه 27 گل خورده!در نهایت هم این باشگاه به رتبه شانزدهم رسید و راهی بازی پلی آف شد. اما موافقان با اشاره به عملکرد او در لیگ های مختلف تلاش کردند شانس او را برای مربیگری استقلال افزایش دهند اما نکته جالب توجه سکوت باشگاه استقلال در برابر این اتفاقات بود.
مسئولان باشگاه استقلال نه تنها موضوع حضور ریکاردو ساپینتو را تکذیب نکردند بلکه با سکوت خود تلویحاً نشان دادند چندان بی میل به استخدام این مربی نیستند اما همزمان از سوی برخی منتقدان فرضیه ای دیگر مطرح شد که انتشار نام این فرد صرفاً برای پنهان کردن گزینه اصلی باشگاه برای مربیگری است.
در همین بین اما برخی خبرگزاری‌های رسمی کشور نام های دیگری را به عنوان گزینه های مربیگری استقلال در کنار این گزینه مطرح کردند تا 
گمانه زنی در این خصوص به بالاترین حد ممکن برسد و هواداران همچنان با معمای پیچیده سرمربیگری فصل بعد استقلال مواجه باشند.
اما باید دید سرانجام قفل سکوت مدیران باشگاه استقلال تهران چه زمانی شکسته خواهد شد؟ پروسه انتخاب جانشین فرهاد مجیدی در مقطع کنونی بسیار طولانی شده و همین امر اعتراض هواداران باشگاه را به همراه داشته، از طرفی دیگر بازیکنانی که قراردادشان به اتمام رسیده است نیز نگرانند با این وضعیت پیشنهاد چشمگیر و نجومی سایر تیم ها را از دست بدهند، به همین دلیل برای باشگاه پیغام فرستادند که زودتر تکلیف آن‌ها را روشن کنند در غیر این صورت مجبورند به سراغ بررسی سایر پیشنهادها بروند تا بعداً بابت این موضوع پشیمان نشوند. حالا  همه نگاه ها به مصطفی آجورلو دوخته شده تا وی به سکوت خود پایان دهد و تکلیف نیمکت استقلال را روشن کند و قهرمان لیگ قبل و مدافع عنوان قهرمانی فعالیت خود را در نقل و انتقالات تابستانی استارت بزند.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه