توفان در کندوی زنبورها

ساکت در آستانه خداحافظی با مدیریت سپاهان

توفان در کندوی زنبورها

 ناکامی سپاهان با انبوهی از ستاره‌های گران‌قیمت در لیگ بیست و یکم همان‌طور که انتظار می‌رفت به مذاق مدیران ارشد این مجموعه خوش نیامد، به همین دلیل آن‌ها تصمیم گرفتند نگرش موجود در هیئت مدیره باشگاه را به کلی دگرگون کنند و با تغییر رویه به نوعی هزینه‌ها را کاهش دهند.

نتیجه این اتفاق کناره‌گیری از لیگ فوتسال، بسکتبال و هندبال بود! پس از اخذ این تصمیم سخت‌گیرانه، عده‌ای از منتقدان پیش‌بینی کردند به زودی دامنه تغییرات و تصمیمات به حوزه فوتبال نیز سرایت خواهد کرد و تیم فوتبال سپاهان نیز دستخوش تغییر و تحولات گسترده قرار خواهد گرفت.
با استعفای ناگهانی محرم نویدکیا استارت اتفاقات عجیب و غریب در اردوی سپاهان مشاهده شد، به گونه‌ای که بلافاصله پس از خروج نویدکیا از کادر فنی این تیم بازیکنان این باشگاه که فصل گذشته از آن‌ها به عنوان بازیکنان گران‌قیمت نام برده می‌شد یک به یک از این تیم جدا شدند تا هواداران سپاهان شاهد کوچ دسته‌جمعی ستاره‌های زرد پوش نصف جهان باشند. 

دربه‌در سرمربی
با افزایش تعداد خروجی‌های سپاهان و پیوستن آن‌ها به سایر تیم‌های لیگ برتری و سکوت محض مدیران سپاهان به ویژه شخص محمدرضا ساکت صدای اعتراض هواداران شنیده شد به همین دلیل در خبرها آمده سپاهانی‌ها به دنبال استخدام دستیار پرتغالی مورینیو هستند و برای هدایت فصل بعد سپاهان تصمیم دارند مورایس را جذب کنند.
اما از آنجا که مربی پرتغالی جزو مربیان گران‌قیمت بود برخی منتقدان از همان ابتدا مدعی شدند این همکاری به سرانجام نخواهد رسید ولی با این حال نمایندگان سپاهان با این مربی وارد مذاکره شدند و در نهایت به دلیل قیمت بالای دستمزد مورایس و شرط و شروط‌ عجیب این مربی پروسه استخدام وی به نتیجه نرسید. بلافاصله پس از این ناکامی، خبری منتشر شد که زنبورهای اصفهانی به شکل همزمان در تلاشند با گزینه مربیگری استقلال وارد مذاکره شوند تا شاید ریکاردو ساپینتو را به عنوان مربی در اختیار گیرند که این خبر هم خیلی زود رد شد تا مشخص شود اوضاع سپاهان به هیچ عنوان عادی نیست، بلکه تصمیم هیئت مدیره و مدیران ارشد کارخانه فولاد مبارکه مبنی بر ریاضت اقتصادی در حوزه ورزش،بلای جان مدیران سپاهان خواهد شد. هرچند ساکت با انتشار بیانیه ای تلاش کرد هواداران ناراضی سپاهان را آرام کند و آن‌ها را به آینده امیدوار کند اما انتشار شایعه اختلاف ساکت با نویدکیا و قهر او سبب شد جنجال جدیدی در نصف جهان به راه بیفتد، هرچند هیچ یک از طرفین این موضوع را تأیید نکردند اما گفته می‌شود اختلافات آن‌ها به قدری زیاد بود که نویدکیا تصمیم به کنار رفتن از کادر فنی سپاهان گرفت تا مدیرعامل بیشتر تحت فشار قرار گیرد. با این حال ساکت در بیانیه خود از نویدکیا به عنوان سرمایه باشگاه یاد کرد و عنوان کرد او خودش رفت تا به این ترتیب از زیر فشار هواداران خارج شود.

اخراج ساکت؟

اما حالا خبر می‌رسد احتمالاً در روزهای آتی موج تغییرات شامل حال حوزه مدیریت سپاهان نیز شود یعنی اینکه محمدرضا ساکت به عنوان مدیرعامل از کار برکنار و فرد جدیدی به عنوان جانشین او روی کار بیاید و برای مربیگری دوباره سپاهانی ها به سراغ نویدکیا بروند تا فصل را دوباره با او آغاز کنند و با استفاده از جوانان باقیمانده در ترکیب سپاهان کار را ادامه دهند. این در حالی است که علی ناظری مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان در گفت‌وگو با مهر به احتمال تغییر ساکت واکنش نشان داد و گفت: « چنین موضوعی صحت ندارد و سیاست‌های مدیریتی در باشگاه سپاهان حفظ ثبات و تمرکز بر کلیه فعالیت‌های جاری باشگاه است.»
وی ادامه داد: « در این رابطه هیچ‌گونه تغییر و تحولی در دستور کار این باشگاه قرار ندارد و تمامی ارکان باشگاه شامل مدیران، هیئت مدیره و مدیرعامل با تلاش مستمر و شبانه روزی در حال انجام ماموریت های محوله و فعالیت های لازم هستند.»

خبرنگار: سیناحسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه