مسجدی که با اطعام ۱۴هزار نفری به استقبال غدیر می‌رود

مسجدی که با اطعام ۱۴هزار نفری به استقبال غدیر می‌رود

مسجد شهدای کربلای دزفول با طرح اطعام ۱۴هزار نفری، تهیه جهیزیه برای ۱۴نوعروس بی‌بضاعت، جشن‌های خیابانی، طبخ و توزیع نان صلواتی در دهه امامت و ولایت و دیگر فعالیت‌های مؤمنانه به استقبال از عید غدیر می‌رود.
به گزارش خبرگزاری شبستان، بزرگداشت غدیر به عنوان عید بزرگ ولایت و احیا و انجام سنت‌های آن از اقداماتی است که مساجد و مسجدی‌ها به آن اهتمام ویژه دارند.
مسجد شهدای کربلای دزفول با همکاری و هم‌افزایی هیئت، بسیج و کانون فرهنگی هنری و حمایت امام محله خود برنامه‌های متنوعی در گرامیداشت و ترویج فرهنگ غدیر تدارک می‌بیند، چنان که طرح بزرگ اطعام۱۴هزار نفری را برای هفتمین سال پیاپی اجرا می‌کند.

عملی برتر از همایش در مقابله با وهابیت
حجت‌الاسلام «مصطفی محجوب» با بیان اینکه هفتمین سال است که ضیافت و جشن بزرگ غدیر به همت مسجد شهدای کربلا برگزار می‌شود، اظهار کرد: این برنامه با محور طبخ و توزیع 14هزار پرس اطعام غدیر این سنت حسنه را دنبال می‌کند. به نظر می‌رسد عمل به همین یک سنت غدیری از ده‌ها همایش برای شیعه‌شناسی و مقابله با وهابیت مؤثرتر است.
این امام پرتلاش و جهادگر محله ادامه داد: اگرچه ما مبنای این اطعام را 14هزار پرس قرار داده‌ایم اما از همان ابتدا، همیشه میزان اطعام‌ بیشتر بوده است چنان‌که سال نخست 17هزار پرس و سال گذشته 34هزار پرس اطعام غدیر طبخ و توزیع شد.

 توزیع 80درصد اطعام در میان فقرا و محرومان
وی درباره کیفیت توزیع بیان کرد: بخش عمده شامل 80درصد اطعام به مناطق محروم و فقرا اختصاص می‌یابد و بخشی هم در میان مردم و در سطح شهر به منظور ایجاد شور و هیجان غدیری توزیع می‌شود.
حجت‌الاسلام محجوب ادامه داد: در کنار این اطعام اقدامات خوبی صورت گرفته است، چنان که برخی فقرا را شناسایی کرده و در طول این شش هفت سال از طریق ارتباط مستمر به تأمین سبد غذایی و معیشت آن‌ها و حتی اشتغال‌آفرینی برای فرزندان آن‌ها پرداخته‌ایم.

ساخت منزل برای محرومان به نام امیرمؤمنان(ع)
وی ابراز کرد: ساخت هشت باب منزل مسکونی (از صفر تا صد) به نام امیرالمؤمنین(ع) که امسال هشتمین باب آن همزمان با عید غدیر به بهره‌برداری می‌رسد، اشتغال‌زایی برای جوانان، تهیه مجموعه‌های جهیزیه برای نوعروسان بی‌بضاعت که برای عید غدیر پیش رو 14 مجموعه به نام امیرالمؤمنین(ع) برای زوج‌های نیازمند تهیه و اعطا می‌شود 
نیز در کنار اجرای طرح اطعام غدیر دنبال می‌شود.
​​​​​​​
توزیع نان رایگان در موکب امام حسن مجتبی(ع)
مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای کربلای دزفول بیان کرد: توزیع نان رایگان برای یک دهه و با همراهی مواکبی که برای اربعین به خط و بسیج می‌شوند نیز در دهه امامت و ولایت صورت می‌گیرد؛ بدین ترتیب که برای عید غدیر هم پای کار می‌آیند و به منظور عمل به سفارش پیامبر(ص) مبنی بر رساندن پیام غدیر، در فضایی شاد و برای یک دهه نانوایی در قالب موکب امام حسن مجتبی(ع) هر روز برای همه اعم از فقیر و غنی نان صلواتی طبخ می‌کند.
وی افزود: علاوه بر این، از عید سعید قربان تا شام عید غدیر یک دهه جشن مفصل خیابانی به همت بچه‌های مسجد و مسجدی‌ها برگزار می‌شود تا در کنار فشارها و مشکلات، به نوعی امیدآفرینی برای مردم باشد؛ امیدی که رهبری تأکید دارند باید تأمین شود. در کنار این‌ها و جشن در زمین چند هزار مترمربعی، نمایشگاهی هم برای عرضه صنایع دستی دزفول اعم از خیاطی، گلدوزی و... برپا و مشاوره کارآفرینی و اشتغال به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود؛ غرفه‌های نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که این هم شورآفرینی‌های خود را دارد. 
این امام محله در ادامه گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی از خطبه غدیر که کتابچه آن تهیه و بین مردم توزیع می‌شود و اجرای نمایش خطبه‌خوانی غدیر و بازسازی واقعه غدیر نیز به همت مسجد شهدای کربلای دزفول و همراهی دیگر ارکان در ایام غدیر انجام می‌شود.
حجت الاسلام محجوب با بیان اینکه پس از هر عید غدیر برای عید غدیر سال آتی برنامه‌ریزی‌ها را آغاز می‌کنیم، تأکید کرد: ما در مسجد شهدای کربلا به‌طور ویژه روی غدیر به عنوان سند ماهیت و هویت شیعه سرمایه‌گذاری می‌کنیم، اقدامی که خوشبختانه با استقبال مخاطبان همراه بوده و توانسته منشأ برکات شود.
وی درباره نحوه تأمین بودجه فعالیت‌های غدیری این مسجد، بیان کرد: بودجه‌ها کاملاً مردمی، خودجوش و خیرانه تأمین می‌شود. مسئولان به قدر توان برای تأمین زیرساخت‌ها کمک می‌کنند؛ مثل کمک شهرداری برای تأمین نور و روشنایی موردنیاز در برنامه‌ها.
حجت الاسلام محجوب تصریح کرد: مجموعه‌های فرهنگی به دلیل کار جهادی و با پشتوانه عظیم مردمی اگر از حمایت دولتی بهره‌مند شوند، می‌توانند منشأ برکات بسیار باشند. خوشبختانه در مسجد شهدای کربلا هیئت، کانون فرهنگی هنری و امام محله هم‌افزا هستند و کارها همدلانه پیش می‌رود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اهدای ۱۴مجموعه جهیزیه، ۱۱۰بسته معیشتی هر یک به ارزش افزون بر یک میلیون تومان در روز عید، برپایی ۱۰روز جشن از عید قربان تا غدیر، برپایی نمایشگاه محصولات، تحویل هشتمین منزل ساخته شده توسط قرارگاه جهادی هیئت روضه‌الزهرا(س) برای خانواده‌های نیازمند، پخت و توزیع نان صلواتی به صورت روزانه، اجرای برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان در قالب جشن، نقاشی، نورافشانی، اهدای صدها شاخه گل و اقلام فرهنگی غدیری و... در بسته برنامه‌های غدیر مسجد شهدای کربلای دزفول گنجانده شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه