کاسبی زن شعبده‌باز در پوشش‌«بندی»

فوت کردن در بینی، روشی برای کلاه‌برداری از شهروندان

کاسبی زن شعبده‌باز در پوشش‌«بندی»

زن جوانی که با تردستی و شعبده‌بازی وانمود می‌کرد از راه گلو و بینی بیماران باقیمانده انواع غذا را خارج می‌کند، زمانی پرده از دروغ‌هایش برداشته شد که دستگیر شد.


فوت‌های جادویی!

برخی افراد معتقدند درمان کم‌اشتها شدن کودکان و یا رفع سرفه‌های مکرر آن‌ها فقط با حضور در خانه افرادی به نام بندی و فوت کردن در بینی کودک و... توسط فرد مذکور حل می‌شود.
در اینجا قصد نداریم به بررسی این موضوع بپردازیم که این روش تا چه حدی می‌تواند به حل مشکلات مطرح شده کمک کند و آیا اصولاً این اقدام مورد تأیید نظام پزشکی و مسئولان شناخته شده طب سنتی است یا نه؟ اما به دور از این حواشی مطرح شده، برخی افراد هستند که در حاشیه شهر‌هایی مانند مشهد و در پارکینگ خانه یا دخمه‌ای خوفناک مدعی‌اند راه گلوی کودکان و حتی بزرگسالان را تنها با یک فوت از حفره بینی باز می‌کنند. حتی صف تشکیل شده در مقابل خانه این افراد گاهی آن‌قدر طولانی می‌شود که باید ساعت‌ها منتظر بمانی تا خانم و یا آقای بندی شما را ملاقات کند. اما در این پرونده به ماجرای زنی جوان خواهیم پرداخت که خیلی‌ها سر مهارت او قسم می‌خوردند اما او به هیچ عنوان اطلاعاتی از کار نداشت و فقط با اجرای یک شعبده‌بازی روزانه چندین میلیون تومان به جیب می‌زد!

شعبده‌بازی‌ای که برملا شد
ابراهیم زاده، دادیار حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی در تشریح شناسایی این زن شعبده‌باز گفت: چند روز پیش گزارشی از سوی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی به حوزه پیشگیری منعکس شد که به ماجرای فعالیت گسترده یک زن جوان در حاشیه شهر مشهد اشاره داشت که با عنوان «بندی»، اقدام به خارج کردن باقیمانده غذا و... از حفره حلق و بینی مراجعان می‌کند و مدعی است در کارش بسیار مهارت دارد و با یک بار دمیدن در یک حفره بینی فرد مراجعه‌کننده این اشیا را خارج می‌کند.
دادیار ابراهیم‌زاده بیان کرد: باتوجه به اطلاعاتی که از سوی معاونت طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی دریافت کرده بودیم و مشخص شده بود این اقدام‌ها غیرعلمی است، به سرعت از مأموران نظارت براماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی خواسته شد تمامی جوانب کار را بررسی کنند و اقدام قانونی صورت گیرد. در ادامه نماینده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز همراه مأموران به محل اعزام شد.
جانشین معاون دادستان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مشهد ادامه داد: وقتی مأموران به صورت پوششی در محل حضور پیدا کردند، درحالی که برخی شهروندان در صف تشکیل شده انتظار می‌کشیدند، نحوه رفتار زن مذکور با مراجعان به دقت زیر نظر گرفته شد. او پس از هربار دمیدن در بینی دستش را در دهان مراجعه‌کننده می‌کرد و پس از خارج کردن دست با نشان دادن اشیایی مدعی می‌شد آن فوت کار خودش را کرده و خارج شدن جسم مذکور هم نتیجه این اقدام است.
درحالی که او از گلوی هر نفر مقداری مواد غذایی خارج می‌کرد و برای هر فوت چند ده هزارتومان هم مزد دریافت می‌کرد، کارشناسان به ماجرا شک کردند. پس از علنی شدن حضور مأموران و بررسی دقیق‌تر ماجرا مشخص شد این زن پیش از هر فوت در حفره بینی، لای انگشتانش مقداری از مواد غذایی مورد نیاز اجرای این تردستی را مخفی و به گونه‌ای ماهرانه که اسم آن را می‌توان شعبده‌بازی گذاشت کار خود را پیش می‌برد و درنهایت جسم خارج شده را نشان پدرو مادر طفل و یا فرد بزرگسال می‌داد.

بررسی ماجرای انتقال بیماری‌های خطرناک 
دادیار ابراهیم‌زاده تصریح کرد: وقتی ماجرا لو رفت این فرد بازداشت و به دادسرا منتقل شد. پیش از آن‌هم محل انجام فعالیت‌های غیرقانونی زن شعبده‌باز پلمب شد.
از سوی دیگر حساب‌های بانکی فرد بازداشت شده مورد بررسی قرار گرفت و تاریخ تراکنش‌ها نمایان کرد که او مدت‌هاست در محل دست به این رفتار زده و حتی در بازه زمانی اوج شیوع ویروس کرونا هم ماجرا استمرار داشته است. احتمالاً این رفتار غیربهداشتی در آن زمان موجب سرایت ویروس مذکور به دیگران نیز شده است، ازاین‌رو برخورد قاطعی با این فرد خواهد شد. وی گفت: این فرد در نخستین اقدام مرتکب جرم مداخله در امور پزشکی و درمان شده است. همچنین با رفتار متقلبانه‌ای که صورت می‌داد و موجب می‌شد مالی را بدست آورد، دست به کلاه‌برداری هم زده است که برای او هر دوعنوان اتهامی درنظر گرفته خواهد شد.
علاوه بر این، بازرسی محل منجر به کشف داروهای دست‌ساز بی‌هویتی شد که این فرد به مراجعان توصیه مصرف آن‌ها را می‌کرد و در این زمینه هم اتهام تهیه داروی تقلبی و عرضه آن نیز متوجه فرد بازداشت شده است. براساس قانون مجازات اسلامی قاضی حین رسیدگی به پرونده حداکثر میزان برخورد قانونی در جرایم واقع شده را درنظر خواهد گرفت. این مقام قضایی در پایان گفت: شهروندان از مراجعه به این افراد که هیچ معلومات پزشکی ندارند خودداری کنند تا خدایی نکرده جای حل یک مشکل، درگیر بیماری‌های دیگری مانند کرونا و هپاتیت نشوند. اگر هم علاقه دارند درمان از سوی طب سنتی صورت بگیرد به مراکز مجاز این طب مراجعه کنند. مردم آگاه باشند درمانی به این صورت وجود ندارد که با یک دمیدن در حفره بینی مشکل چند ساله‌ای حل شود. 

​​​​​​​خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه