«شهرک صنفی طلا و گوهرسنگ‌ها» موجب رونق صادرات چمدانی می‌شود

«شهرک صنفی طلا و گوهرسنگ‌ها» موجب رونق صادرات چمدانی می‌شود

رئیس کمیسیون سازندگان طلا، جواهر و نقره مشهد درخصوص یکی از مهم‌ترین مزایای «شهرک صنفی صنعتی ساخت طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها» گفت: تولیدکنندگان این صنف در شهر پراکنده‌اند اما ساخت این شهرک مسافرپذیر موجب می‌شود، صادرات چمدانی ما با سرعت و سهولت بیشتری صورت گیرد.
مهدی لوحی اظهار کرد: مسئولان چند سال است به ما قول ساخت «شهرک صنفی صنعتی ساخت طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها» را داده‌اند که باید اجرایی شود. 
اگر این شهرک را در مشهد داشته باشیم با توجه به اینکه در خراسان بیش از 80 نوع گوهرسنگ داریم و از طرفی سالانه میلیون‌ها زائر و گردشگر وارد مشهد می‌شود، ایجاد شهرک صنفی حوزه جواهرات و گوهرسنگ‌ها می‌تواند موجب رونق سریع این هنرصنعت شود. 
لوحی درخصوص دیگر چالش‌های این صنف گفت: بخشی از مشکلات نظیر تداخل صنفی، مشکلات گمرکی و صادرات باید با اداره‌ها حل شود. نیاز ما داشتن یک میز در استانداری و یک میز در سازمان صنعت و معدن است. اگر ارتباط مستقیمی با استاندار داشته باشیم در کمتر از سه سال می‌توانیم تحولی عظیم در این حرفه در سطح ملی ایجاد کنیم.
رئیس کمیسیون سازندگان طلا، جواهر و نقره مشهد یکی دیگر از مشکلات مرسوم این صنف را خرید طلای مستعمل و یا کارکرده دانست و بیان کرد: با این کار دیگر از تولید حمایت نمی‌شود. اکنون در استان کمتر از 100 کد رهگیری ساخت طلا و جواهر داریم، اگر هر کسی مستعمل بخرد و همکاران ما هم مستعمل بفروشند، هر روز از تولید کم می‌شود و ما مجبور به فروش کارهای خارجی می‌شویم و آرام‌آرام واحدهای تولیدی کمتر می‌شوند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه