افزایش قربانیان تصادف و حوادث کار

مدیرکل پزشکی قانونی خبر داد

افزایش قربانیان تصادف و حوادث کار

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی از رشد ۱۲درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات در استان خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌ها در سال ۹۹ حدود ۲۲۳مورد بوده که در سال گذشته به ۲۶۱مورد رسیده است.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی توکلی اظهار کرد: طی سال ۱۴۰۰ در پزشکی قانونی خراسان جنوبی ۱۵هزار و ۶۰۷ مورد معاینه انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6/18درصد افزایش داشته است. بیشترین معاینات مربوط به شهرهای بیرجند، طبس و قاین است، معاینات مربوط به نزاع؛ 4هزار و ۱۶۴مورد و معاینات مربوط به تصادفات؛ 4هزار و ۱۲مورد بوده است. توکلی با اشاره به افزایش ۲۰درصدی آمار مصدومان ناشی از تصادفات در خراسان جنوبی ادامه ‌داد: این آمار در سال۹۹، حدود 3هزار و ۴۰۰ نفر بوده که در سال۱۴۰۰، به 4هزار و ۱۰۰ مورد رسیده که قابل تأمل است.
مصدومان ناشی از حوادث کار هم در سال۹۹، تعداد ۱۹۵ نفر بوده که با رشد ۱۵درصدی به ۲۲۵ نفر رسیده است. معاینات اجساد در سال۹۹، تعداد ۴۹۸ جسد بوده که با افزایش 1/14درصدی به معاینه ۵۶۸ جسد رسیده است.
وی یادآور شد: در سال۱۴۰۰، تعداد ۸۸ مورد کمیسیون در پزشکی قانونی داشته‌ایم که از این تعداد ۴۸مورد مربوط به قصور پزشکی بوده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه