کالاهای ته‌لنجی به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند

کالاهای ته‌لنجی به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند

خوزستان  

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مدیران و فعالان اقتصادی خرمشهر پیشنهاد دقیقی برای چگونگی افزایش حجم تجارت در بندر خرمشهر بدهند تا تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص انجام شود.


احسان خاندوزی در حاشیه بازدید از بندر خرمشهر بیان کرد: باید شرایط برای رونق اقتصادی در مناطق آزاد ایجاد شود.
وی گفت: در این سفر با جمعی از فعالان اقتصادی در بنادر چوئبده و اروندکنار شهرستان آبادان و بندر خرمشهر دیدار و گفت‌وگو داشتم و مسائل و مشکلات آن‌ها بررسی شد.
خاندوزی ادامه داد: یکی از مسائلی که در دولت مطرح است، قانونمند کردن واردات کالاهای ته‌لنجی است تا سبب رونق مناطق مرزی و بندری شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: وزارت صمت و کشور با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آیین‌نامه‌ای برای مبادلات مرزنشینان و کالاهای ته‌لنجی آماده کردند که این آیین‌نامه آماده و در هیئت دولت بررسی شد.
خاندوزی گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت کالاهای ته لنجی به صورت قانونی و با نظم و پس از ثبت در گمرک وارد کشور خواهد شد. وی با بیان اینکه با این اقدام کالا از مسیر تخلف قاچاق خارج می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی شده تا تعداد سفرهای کالاهای ته‌لنجی نیز افزایش یابد که این موجب رونق اقتصادی، اشتغال و معیشت منطقه می‌شود. وی گفت: امید است با این اقدامات، شاهد کاهش نرخ بیکاری که از گلایه‌های مردم خوزستان است، باشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه