آرایش دائمی با رنگ‌ تقلبی!

قدس از اقدامی خطرناک در سالن‌های زیبایی گزارش می‌دهد

آرایش دائمی با رنگ‌ تقلبی!

 در حالی برخی سالن‌های آرایش زیبایی در مشهد به اتاق‌های ایزوله انجام آرایش دائمی روی صورت بانوان مجهز هستند که تا به این لحظه رنگ بهداشتی و مجاز برای تزریق به پوست مراجعان این آرایشگاه‌ها وجود ندارد، اما همچنان بازار آرایش دائمی در شهر گرم است!


 چندروز پیش یکی از شهروندان با مراجعه به تحریریه روزنامه قدس از فعالیت غیرقانونی برخی آرایشگاه‌های زیبایی ویژه بانوان اطلاعاتی را در اختیار تیم خبری این رسانه قرار داد.
این شهروند دغدغه‌مند مدعی شد: متأسفانه هیچ رنگ مجاز و بهداشتی برای استفاده در آرایش دائمی بانوان در شهر مشهد که هیچ، در ایران وجود ندارد و باتوجه به اینکه مسئولان امر علم و آگاهی کافی در این زمینه دارند متأسفانه مجوز فعالیت برای برخی آرایشگاه‌های زنانه در شهر صادر شده که با دایر کردن اتاق ایزوله می‌توانند به تزریق رنگدانه زیر پوست مراجعان اقدام کنند. این موضوع در حالی است که به هیچ عنوان رنگ ویژه آرایش دائمی مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی در کشور نداریم. 
این فرد تصریح کرد: سلامت بانوان شهر که برای انجام آرایش دائمی(تاتو) به این مراکز مراجعه می‌کنند در خطر است. تا به امروز پیگیری‌های فراوانی در این خصوص داشته‌ام حتی به تهران رفته و با مسئولان امر در دانشگاه علوم پزشکی صحبت کرده‌ام. آن‌ها هم در نامه‌نگاری‌های علنی که از سال 95 انجام داده‌اند بر نبودن رنگ بهداشتی و استاندارد مهر تأیید زده‌اند. اما تصور می‌شود مافیایی پشت ماجرا وجود دارد. حتی دستگاه‌هایی که در برخی آرایشگاه‌ها برای انجام آرایش دائمی (آرایش دائمی صورت شامل میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ ابروها و لب‌ها و خطوط چشم‌ها می‌شود که جزو آرایش کردن دائمی خانم‌هاست. درواقع آرایش دائمی صورت فرایندی است که انتقال رنگدانه‌ها به زیر پوست صورت به‌وسیله ابزار تخصصی انجام می‌گیرد و موجب می‌شود فرد از آرایش روزانه خلاص و عیوب چهره‌اش برطرف شود) مورد استفاده قرار می‌گیرند هم استاندارد نیستند و خون را برگشت می‌دهند که این امر از نظر من که سال‌ها در حوزه آرایش بانوان فعالیت کرده‌ام برای سلامتی افرادی که مراجعه می‌کنند خطرآفرین است.

رنگ نیست اما تاتو هست؟
این فرد در ادامه برخی از مستندات ماجرا که مکاتبه‌های اداری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و ...بود را ارائه کرد. در یکی از این موارد که به امضای سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه و مرکز بهداشت خراسان رضوی رسیده بود و در تاریخ دهم اسفند 1400 خطاب به مدیرکل سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان نوشته شده بود، آمده است: احتراماً با عنایت به نامه ...سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه درخصوص رنگ تاتو مصرفی در مراکز میکروپیگمانتاسیون با توجه به نبود هیچ‌گونه رنگ فراورده‌های تاتو با مصارف زیرجلدی، خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به توقف آموزش دوره‌های میکروپیگمانتاسیون در آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی اطلاع‌رسانی لازم انجام و نتیجه به آن مرکز اعلام شود.
این موضوع آن جایی حساس‌تر می‌شود که در کنار این اخطار، فعالیت واحد‌هایی که مجوز اخذ کرده بودند آن‌هم در حالی که هیچ رنگ مجازی برای انجام آرایش دائم وجود نداشت عجیب بود و این پرسش ایجاد می‌شود که وقتی رنگ مجاز و بهداشتی برای تزریق زیرپوست افراد وجود ندارد پس در مراکز فعال چه موادی تحت عنوان رنگ تاتو زیرپوست شهروندان تزریق می‌شود؟
 این ماجرا به کنار، این احتمال وجود دارد تزریق رنگ‌های غیرمجاز و زیر‌پله‌ای سلامت شهروندان را با مخاطره رو‌به‌رو کند. از همین رو برای پیگیری بیشتر ماجرا به سراغ جانشین حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد رفتیم.
قاضی ابراهیم‌زاده پس از آنکه در جریان پیگیری رسانه‌ای قرار گرفت، بیان کرد: موضوع نبودن رنگ بهداشتی و استاندارد برای استفاده در آرایش دائمی(میکروپیگمنتیشن) تا این لحظه صحت دارد. از همین رو، چندی پیش حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به ماجرا ورود کرد. 

دادستانی اخطار داد آرایش دائمی با رنگ غیرمجاز ممنوع
جانشین حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: همچنین چندین جلسه با متولیان امر در دانشگاه علوم پزشکی، سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان و ... برگزار و به تمامی مسئولان اعلام شد تا زمانی که رنگ مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق زیرجلدی مورد استفاده در آرایش دائمی(تاتو) وجود نداشته باشد نباید آرایشگاهی در این حوزه فعالیت کند. قاضی ابراهیم‌زاده گفت: برخی آرایشگاه‌ها که از گذشته مجوز فعالیت در این حوزه را گرفته بودند هم دیگر اجازه فعالیت در این زمینه را ندارند. این یک شاخه از فعالیت آن‌هاست که در مجوزشان آمده است. مجوز آن‌ها باطل نمی‌شود و باید تا زمان حل مشکل در شاخه‌های دیگر فعالیت کنند. 
وی تصریح کرد: پس با این توضیحات اگر آرایشگاه مجازی در حال استفاده از یک رنگ خاص در آرایش دائمی است بی‌شک آن رنگ مجاز و بهداشتی و مورد تأیید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیست و در صورت مشاهده برخورد قاطع با متخلفان صورت خواهد گرفت.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه