استاندار خراسان‌رضوی: شیخ احمد جامی تجلی وحدت اهل سنّت و شیعیان است

استاندار خراسان‌رضوی:

استاندار خراسان‌رضوی: شیخ احمد جامی تجلی وحدت اهل سنّت و شیعیان است

استاندار خراسان‌رضوی در جمع اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش هزاره شیخ احمد جامی گفت: این عالم بزرگ، تجلی وحدت اهل تسنن و تشیع در منطقه است.
به گزارش استانداری خراسان رضوی، نظری در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش هزاره شیخ احمد جامی اظهار کرد: در مناطق تلفیقی به‌صورت خاص و در کل کشور به‌صورت عام، پرداختن به موضوعات وحدت یک ضرورت است و باید از تقویت‌کنندگان وحدت شیعه و سنی تجلیل کرد. استاندار افزود: ظرفیت‌‌های بالای شخصیتی و مناسبتی در کشور ما وجود دارد که امکان تأکید بر وحدت را جدی و گسترده کرده است و نباید مسائل جزئی اصل وحدت را دچار اشکال کند.
نظری به ظرفیت علمی شیخ احمد جامی در 14کتاب و رساله ایشان اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله این همایش محل حضور اندیشمندان داخلی و بین‌المللی خواهد شد.حسین جمشیدی، رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش هزاره شیخ احمد جامی نیز گفت: در واقع هزاره این شخصیت بزرگ سال 99 بود که مصادف شدن این سال با کرونا مانع برگزاری همایش هزاره شیخ احمد جامی شد.حسن جامی الاحمدی، دبیر همایش شیخ احمد جامی نیز گفت: برای این همایش 11کشور منطقه و اروپا مقاله داده‌اند و حداقل هشت کشور در همایش حضور خواهند داشت. همایش بین‌المللی هزاره شیخ احمد جامی در روزهای 22 و 23 تیرماه با حضور دانشمندان خارجی و داخلی  در تربت‌جام برگزار می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه