دعوت‌نامه عروسی که برای امام رضا (ع) فرستاده شد

ماجرای حضور خادمان رضوی در یک جشن ازدواج

دعوت‌نامه عروسی که برای امام رضا (ع) فرستاده شد

دختر و پسر جوان تهرانی نیت کرده بودند برای متبرک کردن آغاز زندگیشان، یکی از کارت‌های عروسیشان را در ضریح حرم مطهر حضرت رضا(ع) بیندازند و این حس و حال خوب، اتفاق شیرینی را برایشان رقم زد.


به گزارش آستان نیوز، دو هفته پیش بود که یک مواجهه اتفاقی در فرودگاه مهرآباد تهران زمینه‌ساز اتفاقی شیرین و ماندگار شد. 
جوان تهرانی در فرودگاه حضور یافته بود و با مسافرانی که عازم مشهدالرضا(ع) بودند، گفت‌وگو می کرد. نیتش این بود که یک امانتی را به یکی از مسافران بسپارد تا به نیابت از او در ضریح حرم مطهر رضوی بیندازد و اتفاق جالب وقتی رقم خورد که یکی از خادمان حضرت رضا(ع) مخاطب گفت‌وگوی آن جوان 
شد.
آن جوان تهرانی به طور اتفاقی با امین بهنام، معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی همکلام شده بود که در بازگشت از سفر کاری خود به فرودگاه مهرآباد آمده بود و انگار خود حضرت این‌گونه مقرر کرده بود که یکی از خادمانش واسطه انجام این نیت زیبا و حال خوب زوج تهرانی باشد.
فردای آن روز، وقتی بهنام به حرم مطهر مشرف می‌شود، امانتی آن جوان تهرانی را برای انداختن در ضریح با خود می‌آورد اما پیش از انجام این کار، داستان به‌گونه دیگری رقم می‌خورد. امانت که باز می‌شود، معاون خدمات زائرین حرم کارت عروسی آن زوج جوان را می‌بیند که به طور اختصاصی برای حضرت رضا(ع) ارسال و از ایشان دعوت شده در جشن شروع زندگی آن‌ها حضور یابند؛ دعوتی شیرین و زیبا که هرچند یک رویا و آرزو است اما نیتی دلنشین و آسمانی پشت آن است و برکتی است برای شروع هر زندگی.
امین بهنام پس از مطلع شدن از ماجرا، موضوع را با حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در میان می‌گذارد و تصمیم این می‌شود که خادمان حضرت رضا(ع)، این رویای شیرین زوج جوان تهرانی را تا آنجا که در توانشان است محقق کنند.
تاریخ مراسم عروسی که روی کارت دعوت نوشته شده بود، اول ماه ذی‌الحجه بود؛ سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) که در تقویم به نام روز ازدواج ثبت شده است و زیبایی تقارن این اتفاقات را بیشتر می‌کرد. 
در شب عروسی، وقتی زوج جوان تهرانی میزبان مدعوین بودند، به ناگاه جمعی از خادمان حرم مطهر حضرت رضا(ع) نیز میهمان آنان شدند و شبی به یادماندنی را رقم زدند.

هدیه رضوی
خادمان آقا با همراه داشتن پرچم سبز بارگاه منور ثامن‌الحجج(ع) در جشن ازدواج آن‌ها حضور پیدا کردند و شمیم صحن و سرای رضوی را به جمع میهمانان این جشن بردند. دو انگشتری متبرک نیز از سوی تولیت آستان قدس رضوی به نوعروس و داماد هدیه شد.  همچنین یک جلد کلام‌الله مجید، یک جلد کتاب عیون اخبارالرضا(ع)، شاخه نبات متبرک، بسته‌ای از گل‌های فوق ضریح مطهر به همراه سجاده نماز به این زوج جوان تقدیم شد. 
به غیر از این هدایای ارسالی از حرم مطهر رضوی، خادمان حضرت یک دعوت‌نامه ویژه هم به این دو جوان تقدیم کردند تا اولین سفر زندگی مشترکشان، سفر به مشهدالرضا(ع) و حضور در بارگاه آسمانی امام رئوف باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه