درمان سرطان کودکان بدون عوارض میسر شد

درمان سرطان کودکان بدون عوارض میسر شد

مرکزی  

یک فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان کودکان از درمان قطعی کودکان سرطانی با ترکیب دو دارو که خاصیت بیولوژیکی دارند، برای نخستین بار در استان مرکزی خبر داد.


وحید فلاحتی گفت: تاکنون بیماران مبتلا به AML-M3  که نوع پرومیلوسیتیک لوکمیا هستند از طریق روش‌های معمول و به عبارتی دیگر از طریق شیمی درمانی و استفاده از داروی آترا مراحل درمان خود را طی می‌کردند؛ اما در راستای مطالعات بالینی و بررسی‌های صورت گرفته استفاده از داروهای بیولوژیک و جایگزین در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در درمان چهار بیمار شرکت‌ کننده در یک مطالعه بالینی به جای داروی شیمی درمانی، ترکیب دو دارو که خاصیت بیولوژیک داشته و فاقد عوارض داروهای شیمی درمانی بودند، تجویز شد که با گذراندن مراحل درمانی، شاهد بهبودی 100درصدی آن‌ها بودیم. این مهم در جای خود به خصوص به دلیل اینکه نخستین مورد در کشور است، پیشرفتی بزرگ و چشمگیر محسوب می‌شود.
فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان کودکان تأکید کرد: تفاوت این دارو با داروی شیمی درمانی این است که بیماران، دیگر دچار عوارض شیمی درمانی نمی‌شوند. وی خاطر نشان کرد: داروی مورد استفاده در این روش درمانی در ایران موجود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و مزایای این روش نسبت به شیمی درمانی، کاهش زمان بستری بیمار، کاهش هزینه‌های درمان و بار مالی و بهبود ۱۰۰ درصدی بیمار است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه