افزایش مراجعان سرپایی مبتلا به کرونا در خراسان رضوی

افزایش مراجعان سرپایی مبتلا به کرونا در خراسان رضوی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس آمارهای موجود تعداد موارد سرپایی مثبت بیماری کووید۱۹ در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به تدریج در حال افزایش است به نحوی که در یک هفته اخیر میزان موارد مثبت مراجعان سرپایی به طور معناداری افزایش پیدا کرده است. به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیدجواد حسینی افزود: کرونا تمام نشده است و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در فضاهای سربسته مورد تأکید است؛ چرا که طی دو هفته گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌ایم.
وی ادامه داد: ۲۵ درصد از جمعیت کشور هیچ دُزی از واکسن کرونا را دریافت نکرده و ۳۰ درصد از جمعیت ایران تنها یک دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. ضرورت واکسیناسیون کامل گروه‌های هدف به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های کنترل و مبارزه با کرونا و پیشگیری از شیوع آن در جامعه مورد تأکید است.
وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ماسک به ویژه در اماکن و محیط‌های سربسته گفت: متأسفانه شاهد عادی‌انگاری و حذف ماسک در شهروندان هستیم که این موضوع خود زنگ خطری برای شیوع مجدد بیماری و پیامدهای آن برای مردم و کادر سلامت است.
دکتر حسینی اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام مبارک عید قربان و نیز بازگشت حجاج به کشور، به منظور جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو؛ پرهیز از قربانی کردن خارج از کشتارگاه‌های مورد تأیید دامپزشکی خراسان رضوی و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برای استفاده از گوشت و محصولات دامی مورد تأکید است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه