آوار 50میلیارد تومانی استرا بر سر استقلال

رأی پرونده شکایت پادوانی و میلیچ هم در راه است

آوار 50میلیارد تومانی استرا بر سر استقلال

سرانجام پس از ماه‌ها انتظار رأی نهایی دادگاه عالی ورزش بابت اعتراض باشگاه استقلال به رأی صادره از سوی فیفا علیه این باشگاه به واسطه شکایت استراماچونی به دست مسئولان آبی‌پوشان تهرانی رسید تا همزمان با شروع مسابقات لیگ برتر شوک جدیدی به هواداران این باشگاه وارد شود.


برابر آنچه در حکم نهایی دادگاه عالی ورزش آمده است استقلال بابت این پرونده قضایی باید مبلغی بسیار سنگین، حدود 50 میلیارد تومان غرامت بپردازد که بخش عمده‎ای از این مبلغ نصیب استراماچونی و همکارانش خواهد شد و مبلغی به عنوان هزینه دادرسی به دادگاه عالی ورزش تعلق خواهد گرفت!
همان‌طور که انتظار می رفت هواداران باشگاه استقلال به محض رونمایی از حکم صادره علیه باشگاه مورد علاقه شان موضع گیری های بسیار تندی علیه مسئولان وقت باشگاه استقلال و مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان داشتند و خواستار پرداخت این مبلغ توسط پدیدآورندگان این پرونده بغرنج شدند، اما هیچ واکنشی به این اتفاقات صورت نگرفت تا مشخص شود این پرونده نیز همانند پرونده مارک ویلموتس سرنوشت خوشایندی ندارد و باید از بودجه عمومی کشور پرداخت شود.
اما وقتی هواداران، پیشکسوتان و منتقدان فوتبالی مشغول نقد این اتفاق تلخ بودند، صحبت‌های فرشید سمیعی همانند بنزین روی آتش، خشم افکارعمومی را شعله ور کرد. او از یک حقیقت باورنکردنی رونمایی کرد و مدعی شد در جلسه دفاعیه آنلاین باشگاه استقلال  که با حضور قاضی پرونده دادگاه عالی ورزش و وکلای طرف مقابل برگزار شد، امیرحسین فتحی به عنوان شاهد حاضر به شرکت در جلسه نشد، در صورتی که اگر این اتفاق رخ می داد به یقین روند جلسه به سود استقلال پیش می رفت.
سؤال این است  که محل تأمین پول استراماچونی و پرداخت غرامت سنگین از کجا خواهد بود؟ عده ای مدعی شدند این پول از محل فروش سهام استقلال در فرابورس تأمین خواهد شد که این موضوع از سوی سمیعی تکذیب شد، اما وی اعلام کرد مشکلی برای پرداخت این غرامت نداریم!
طبیعتاً استقلال بایستی مبلغ مورد نظر را از محل ترانسفر صیادمنش به هال سیتی تأمین کند یا اینکه پس از حل و فصل مشکل انتقال امیرحسین حسین زاده به بلژیک بخشی از این پول صرف پرداخت این غرامت شود، اما آنچه دردناک است این است که سرانجام این پول از خزانه استقلال خارج خواهد شد در حالی که اگر مدیریت و منطق در باشگاه استقلال وجود داشت، می‌شد با اصول و منطق درست از پرداخت این زیان انبوه جلوگیری کنیم.
به این نکته هم اشاره کنیم به زودی  رأی پرونده شکایت پادوانی و میلیچ هم به دست باشگاه استقلال خواهد رسید که این پرونده‌ها نیز ممکن است به ضرر استقلال تمام شود، آن‌گاه پرداخت این مبالغ کار مدیران این باشگاه را سخت تر از پیش خواهد کرد، در کنار این باید به خریدهای این فصل استقلال نیز اشاره کرد، اتفاقی که در دو سه روز گذشته با واکنش هواداران رو به رو شده و آن‌ها به‌صراحت خواستار پرداخت پولی که باشگاه به آن‌ها وعده داده بود، شدند و این ماجراها می‌تواند سونامی مالی بزرگی را برای قهرمان فصل گذشته به وجود بیاورد.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه