printlogo


بازداشت معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مسیر بازگشت از ایران
مورد عجیب «انریکه مورا»

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در حساب توییتری‌اش از بازداشت خود و دو همکارش در فرودگاه فرانکفورت در مسیر بازگشت از تهران خبر داد. 
پیتر استانو، سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توضیحی به یورونیوز گفت: اتفاق پیش‌آمده در فرودگاه فرانکفورت، مسئله خاصی نبوده و مورا توانسته سفر خود را براساس برنامه 
پی بگیرد.  مورا که پس از چندین روز حضور در ایران در حال بازگشت به بروکسل بوده، روز گذشته ناگهان در توییترش نوشت: «پلیس آلمان در فرودگاه فرانکفورت بدون حتی یک توضیح ساده، یک مقام رسمی اتحادیه اروپا را در یک مأموریت رسمی با گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی بازداشت کرد». او همچنین اضافه کرد پلیس پاسپورت و گوشی‌های او را هم ضبط کرده است. 
او همچنین افزود: پلیس آلمان این افراد را جدا از یکدیگر نگه داشته است.  اگرچه او و همکارانش پس از چندساعت آزاد شدند اما هنوز مشخص نیست علت واقعی این مسئله چه بوده است. 
رخ دادن چنین اتفاقی به حدی غیرمنتظره بود که در ابتدای انتشار این توییت برخی از کاربران در فضای مجازی این گمانه را مطرح کردند که شاید حساب توییتر مورا هک شده باشد اما خیلی زود معلوم شد این اتفاق رخ داده است.