printlogo


هم‌اندیشی فعالان رسانه‌ای علیه رژیم صهیونیستی در مؤسسه قدس برگزار شد
به یاد «ابوعاقله»
به یادبود شهیده خبرنگار فلسطینی «شیرین ابوعاقله» که هفته گذشته به دست ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، روز گذشته نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای با حضور بانوان خبرنگار مشهد و اهالی فرهنگ و رسانه و فعالان حوزه فلسطین روز گذشته در سالن کنفرانس مؤسسه فرهنگی قدس برگزار شد.

ضرورت بازیابی جایگاه فلسطین در میان ملت‌ها
در این نشست دکتر محمدرضا قائمی‌نیک با طرح این پرسش که چرا امروز با توجه به شهادت خبرنگار فلسطینی و گذشت سال‌های متمادی از انقلاب اسلامی هنوز مسئله فلسطین به عنوان دغدغه اساسی ملت‌های مسلمان شناخته نمی‌شود، بر ضرورت بازخوانی اشتراکات ملت‌های مسلمان به‌خصوص در حوزه‌هایی مانند استعمار و حقوق بشر تأکید کرد. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به اینکه فلسطین باید وارد فصول اشتراک ملت ایران شود، گفت: مسئله فلسطین باید جایگاه خودش را در بین ملت‌های مسلمان بازیابی کند؛ زیرا عمده درگیری‌های ملت‌های مسلمان به‌خصوص مردم ایران امروز در حوزه جنگ اقتصادی و استعمار است و مقوله فلسطین نیز در طول این قضیه محسوب می‌شود. قائمی نیک در پایان با تأکید بر ضرورت ایجاد اتحاد ملی حول محور آزادی قدس آن را بخشی از هویت ایران پس از انقلاب اسلامی دانست.
در ادامه زینب اصغریان کارشناس مسائل بین‌الملل شهادت شیرین ابوعاقله را نقطه عطفی برای خبرنگاران بدون مرز دانست و بر ضرورت ثبت روز شهادت این خبرنگار زن به عنوان یادمان خبرنگاران بدون مرز تأکید کرد. وی با اشاره به نقش جهاد تبیین در روشنگری قضیه فلسطین، شیرین ابوعاقله را پرچمدار حرکت رسانه‌ای در مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی دانست. اصغریان با تأکید بر ضرورت کادرسازی در حوزه زنان مقاومت افزود: امروز تعداد خبرنگاران زن بدون مرز در جهان اسلام به‌شدت کم است و این نیازمند حمایت و کادرسازی است؛ چراکه ظرفیت بانوان جهان اسلام همچنان در حوزه‌های مختلف مغفول و نیازمند توجه است.

ضرورت اتحاد برای خنثی‌سازی جنگ روایت‌ها
در ادامه این برنامه حجت الاسلام مهدی محمدآبادی با بیان اینکه باید حوزه و علمای دین، وظیفه خود را هرچه بهتر نسبت به مردم فلسطین ادا کنند، گفت: امروز متأسفانه بخشی از کوتاهی‌ها در حوزه فلسطین متوجه استادان و علماست. دبیر مجمع حبل‌الله افزود: امروز تمدن طاغوت به عنوان تمدن رقیب در مقابل تمدن الهی است که با جنگ رسانه‌ای به مصاف حق آمده و پیش از هرجنایتی ابتدا دروغ پردازی و بهره‌برداری می‌کند.
«محمد نورس حمید» نماینده دانشجویان فلسطینی ساکن مشهد نیز با اشاره به رسالت‌های رسانه‌ای جبهه مقاومت گفت: ابوعاقله اقامت آمریکایی داشت اما هرگز آرامش و رفاه را نپسندید و می‌خواست در کنار مردمش باشد تا بتواند صدای آن‌ها را به گوش ملت‌های جهان برساند. وی افزود امروز نیازمند جنگ رسانه‌ای برای مبارزه با اسرائیل هستیم. نورس حمید در آخر با طرح این موضوع که دشمن به دنبال تحریف حقایق جبهه مقاومت است، اتحاد جمعی برای خنثی سازی جنگ روایت‌ها در قضایای فلسطین را امری مهم برشمرد.
«عبدالله شیخ» نماینده دانشجویان سوریه و فعال جبهه مقاومت نیز با عملیات روانی رژیم صهیونیستی برای انحراف افکار مسلمانان از شهادت شیرین ابوعاقله گفت: دشمن به دنبال آن است که هرطور شده مسئله قدس را از اولویت خارج کند و افکار ملت‌ها را به مسائل غیرمهم سوق دهد. وی با اشاره به ضرورت آگاهی بخشی به جوانان در حوزه پیشرفت‌های مقاومت گفت: امروز مردم فلسطین از جهاد با سنگ به جهاد با موشک و سلاح گرم رسیده‌اند و قطعاً طی دو سال آینده آسمان نوار غزه برای صهیونیست‌ها تبدیل به کابوس خواهد شد.