printlogo


سروش رفیعی و پاسخ به اتهام تبانی:
استقلال هم با حمایت وزیر قهرمان شد؟!
الان که استقلال قهرمان شده آیا همه باید بگویند این وزیر دوست داشت استقلال قهرمان شود، پس این اتفاق افتاده؟ این یک نظر غیرحرفه‌ای است.این حرف های سروش رفیعی در مصاحبه‌ای است که در آن از همه چیز گفته است.

 زمان بازی با پرسپولیس چه حسی داشتی؟
کسی که یک فوتبالیست از هر تیمی را به بی‌غیرتی و بی شرفی متهم کند و بگوید نان حلال سر سفره نمی‌برد، چیزی از فوتبال و انسانیت نمی‌فهمد. همه ایران می‌دانند من یک عقبه پرسپولیسی دارم اما الان که بازیکن سپاهان هستم هزار بار هم با پرسپولیس بازی کنیم، برای بار هزار و یکم هم دوست دارم تیمم پیروز میدان باشد. 

 به نظر تو نتایج این فصل سپاهان ناکامی بود ؟
اگر بخواهم صادقانه بگویم قطعاً ناکامی بود. چون زمانی هست که شما با خودت می‌گویی من حق و توانایی‌ام همین است و الان هم که شانس دارم دوم شوم جایگاه بدی نیست، ولی در حال حاضر وقتی شرایط فنی، کیفیتی، بازیکن، کادرفنی، مدیریتی، حمایتی و... را کنار هم بگذاریم از نظر خود من ناکامی بوده است به این دلیل که ما می‌توانستیم خیلی بهتر از این باشیم و قهرمانی کسب کنیم.

از نظر تو این قهرمانی به‌خاطر شایستگی های استقلال است یا تأثیر ضعف رقبا روی این قهرمانی بیشتر است؟
وقتی استقلال سه هفته قبل از پایان مسابقات قهرمان می‌شود و تا الان هم باختی نداشته، این مسئله شایستگی این تیم را نشان می‌دهد. البته به این هم اعتقاد دارم که حداقل در مورد تیم خودمان اگر اشتباهات کمتری در مجموعه انجام می‌شد، با وجود بدشانسی‌ها باز هم می‌توانستیم قهرمان شویم. 

 اگر در ابتدای فصل می‌دانستی استقلال قهرمانی می‌شود، این تیم را انتخاب می‌کردی؟
زمانی که از استقلال به من پیشنهاد شد، با توجه به اینکه احساس می‌کردم رفتن من به استقلال نه به خودم و نه به هواداران این تیم کمک می‌کند، در صحبت با آقای مصطفوی که مستقیم با من مذاکره می‌کردند، گفتم ممنون از پیشنهادتان اما نمی‌توانم قبول کنم.
 اگر 10 بار دیگر هم به عقب برگردیم و در 10 سال متفاوت که در آن سال ها هم مطمئن باشم استقلال قهرمان لیگ می‌شود هم به من پیشنهاد شود باز هم همین جواب را می‌دهم. 

 با توجه به اینکه پس از پنج فصل قهرمانی پرسپولیس، استقلال قهرمان لیگ شد، بحث‌ها به سمت وزیر برده می‌شود درباره این مسئله چه نظری داری؟
الان که استقلال قهرمان شده هم با یک وزیر دیگر بوده؛ آیا همه باید بگویند چون این وزیر دوست داشت استقلال قهرمان شود، این اتفاق افتاده؟ این یک نظر غیرحرفه‌ای و عامیانه در حد فضای مجازی است 

در این فصل اعتراضات زیادی به داوری وارد شد.
من هم نقدی درباره داوری دارم اما از آن‌ها حمایت می‌کنم به این دلیل که VAR وجود ندارد که به آن‌ها کمک کند. اگر بودن VAR ضروری نبود در همه دنیا این اتفاق نمی‌افتاد، اما متأسفانه لیگ ما به قدری آماتور و معمولی است که از چیزهایی که باعث می‌شود یک فوتبال خوب انجام شود مثل زمین، توپ و VAR محروم هستیم و فقط بلدیم بگوییم وزیر و وکیل. 

 به جدایی‌ات از پرسپولیس برگردیم.
برای من به شخصه خیلی سخت نبود. وقتی از تیمی به خصوص پرسپولیس و استقلال که شما در کانون توجه هستی جدا می‌شوی، اگر این اتفاق با شرایط خوبی رقم نخورد، مطمئناً حس خوبی نداری و اذیت می‌شوی اما برای من این اتفاق نیفتاد چون من قبل از این دوره هم یک‌بار با خواست خودم جدا شده بودم و این شرایط را قبول کرده بودم که  اوضاع همیشه طوری که شما فکر می‌کنید و دلتان می‌خواهد پیش نمی‌رود. 

 درباره تیم ملی و قرعه‌ای که در جام جهانی دارد هم صحبت کن.

مگر ما چه امکاناتی برای جام جهانی چیدیم که الان بگوییم شرایط خیلی خوبی داریم؟ همه تیم‌ها در جام جهانی بهترین هستند و همه بازی‌ها سخت است. گروه تیم ملی هم مطمئناً گروه دشواری است و برای اینکه تیم اقتدار داشته باشد باید هماهنگی و امکانات بهتری برای تیم ملی ایجاد شود.