printlogo


وزیر صمت با اشاره به برنامه اقتصادی دولت:
سامانه نظارت مردمی از هفته آینده فعال می‌شود
جمعی از وزرا، دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت به میان خبرنگاران آمده و به پرسش‌های آن‌ها که این هفته نیز بیشتر حول‌وحوش تحولات و رخدادهای اقتصادی این روزها ازجمله جراحی اقتصادی دولت، یارانه معیشتی و جاماندگان از این مرحله بود، پاسخ دادند.

 در این میان شهردار تهران، وزیر نفت و وزیر ارتباطات هم نکات و خبرهای جالبی را مطرح کردند.

بخشی از ایرادهای ما به طرح صیانت
 هنوز رفع نشده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار ما در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت هنوز بخشی از ایرادها و نکات ما درباره طرح صیانت، به‌ویژه موارد مربوط به سلب اختیارات این وزارتخانه در اعطای مجوزها برطرف نشده است. عیسی زارع‌پور درباره نارضایتی کاربران از کندی اینترنت هم این کندی را رد کرد و با اشاره به اینکه رتبه جهانی ایران در پهنای باند با یک درجه ارتقا به 73 رسیده، گفت: در حوزه ارتباطات ثابت به‌شدت مشکل‌داریم و سرعت میانگین ما در این حوزه حدود10 است، درحالی‌که این سرعت در جهان ۶۰ و رتبه ایران ۱۴۴ است. وی بابیان اینکه در حوزه موبایل روزبه‌روز تقاضا بیشتر می‌شود، افزود: ارتباطات تلفن همراه کشش ندارد و توسعه پیدا نکرده است، البته ما فرکانس‌های جدید را به اپراتورها واگذار کرده‌ایم، ولی محدودیت داریم. 

پاسخ دولت به تمام درخواست‌های یارانه‌ای 
وزیر اقتصاد هم بروز خطا در گروه‌بندی برخی از مردم و حذف آن‌ها از طرح یارانه معیشتی را در برنامه‌ای در این حجم امری طبیعی خواند و تأکید کرد دولت و وزارت رفاه به تمامی اعتراض‌ها و درخواست‌ها برای بازبینی از سوی مردم با دقت پاسخ خواهد داد. احسان خاندوزی افزود: امکان جدا شدن یارانه یا برقرار شدن یارانه جدید برای فرزندان خانواده‌هایی که درآمد مستقل دارند هم فراهم‌شده است.
خاندوزی همچنین مخالفت وزارت اقتصاد با افزایش بیش از 10 درصد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را رد کرد و با اشاره به اینکه در کمیسیون اجتماعی دولت اختلاف‌نظرهایی درباره میزان این افزایش وجود دارد، در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس درباره دلیل تأخیر تصمیم‌گیری در این زمینه و گلایه بازنشستگان،گفت: گلایه و توقع آن‌ها کاملاً درست است، اما به دلیل دیر ابلاغ شدن قانون بودجه و اختلاف‌نظری که وجود داشت، این تأخیر به وجود آمد و امیدواریم در اسرع وقت این مسئله حل شود.

124 و «صمت من» کانال‌های ارتباطی با دولت
وزیر صمت اعلام کرد سامانه نظارت و گزارش‌های مردمی در مورد نظارت بر قیمت کالاهای اساسی از هفته آینده فعال خواهد شد. سید رضا فاطمی‌امین با اشاره به طرح آزادسازی قیمت چهار قلم کالای اساسی و بابیان اینکه در هفته اول تمرکز ما بر توزیع کالا بود تا مردم کمبودی احساس نکنند، گفت: در مرحله بعد قیمت‌ها را مدیریت می‌کنیم و از هفته آینده سامانه نظارت مردمی شروع به کار می‌کند و در کل کشور اجرایی خواهد شد. وی افزود: کانال ارتباطی ما با مردم  ۱۲۴ و یک اپلیکیشن به اسم «صمت من»  است که کاملاً الکترونیکی است و سریع پاسخگوست. وی در خصوص واردات خودرو هم با تأکید بر اینکه انحصاری در کار نخواهد بود، گفت: دنبال این هستیم  که خودرو اقتصادی وارد کشور شود.
شهردار تهران نیز با اشاره به اینکه تجمع رانندگان بی‌آرتی در تهران صنفی و در ارتباط با مصوبه‌ای ناظر بر قانون شورای عالی کار بود که این شائبه را ایجاد کرده بود که حق قانونی حدود 300 نفر از رانندگان در حال تضییع است، گفت: برای اینکه وظیفه خود را انجام داده باشیم علی‌الحساب پرداخت کردیم. وی در مورد بازداشت شماری از این رانندگان در جریان تجمع صورت داده هم تصریح کرد: در مورد بازداشت رانندگان دستگاه‌های امنیتی باید اطلاع‌رسانی کنند، اما برخی افراد بودند که تجمعات را ساماندهی می‌کردند که برخورد با آن‌ها با بقیه متفاوت است. وی در رابطه با انتشار فیش‌های حقوقی رانندگان بی‌آرتی که گفته‌شده برای اعمال فشار برای بازگشت آن‌ها بوده است؟ گفت: فیش‌هایی که دیدم درست است. حقوق راننده‌ها کم نیست و رانندگان چند دسته هستند.