printlogo


قدردانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از خالقان یک سرود
«سلام فرمانده» یک بیان جمعی توحیدی و ولایی مؤمنانه است
 سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی از خالقان و دوستداران اثر «سلام فرمانده» قدردانی کرد.


به گزارش تسنیم، عاملی در این پیام نوشت: قرن جدید شمسی، با عطر و بوی میلاد با سعادت حضرت صاحب‌الزمان(عج) آغاز شد و بهار اول قرن پانزدهم برای مؤمنان و مشتاقان حضرت مهدی(عج) رمز و راز دیگری داشت. دل منتظران به پشتوانه انتظار هزاره‌ای، سوز عمیق شهدا و خانواده‌های پاک سیرت آن‌ها، آه بلندی از فراق سر داد و عطش وصال را با سروده زیبا و پرمعنا با قامتی بلند و نظمی استوار بیان نمود. در این فضای انتظار، «سلام فرمانده» از یک جهان عشق و دلدادگی پرده برداشت و همه منتظران جهان را همصدا نمود.
«سلام فرمانده» یک بیان جمعی توحیدی و ولایی مؤمنانه است که تبدیل به نمادی از پویایی، دین‌باوری و اخلاص کودکان و نوجوانان کشور و زمینه ابراز ارادت جمعی به ساحت امام زمان(عج) و ولی خدا شد. فطرت پاک، خدادوست و حماسی کودکان و نوجوانان این سرزمین با روحیه انتظار و ولایتمداری عجین شد و این نسل غیور را در سرودی زیبا و دلنشین بازنمایی کرد.
«سلام فرمانده» یک گمشده هویتی بود که نه تنها نسل جوان بلکه همه مردم ایران و جهان با همه تفاوت‌ها را از یک حس «با هم بودن» و برای خدا زیستن و امیدوار بودن به آینده زیبای توحیدی و مهدوی برخوردار نمود.
در این فضای حماسی و معنوی، در کنار مضامین زیبای این سرود، همگان «خود ایمانی» را پیدا کردند و سلامی همراه با عشق و حسرت را ندا دادند.
در زمانه‌ای که فردگرایی و ناامیدی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسائل اجتماعی جوامع مطرح است، اجرای یک موسیقی خوب، متن فاخر و آهنگین، نویدبخش ارتقای روحیه همدلی و همراهی، جمع‌گرایی، امید به آینده، ایثار و از خودگذشتگی و هدفمند نمودن زندگی برای کودکان و نوجوانان و همه نسل‌ها بدون تفاوت قومی، نژادی، جنسیتی و حتی سنی شد و این نسیمی 
روح بخش است که می‌تواند برای اهالی فکر، فرهنگ و هنر کشور درس‌آموز و راهنما باشد.
تجدید عهد دهه نودی‌ها با فرمانده و خطاب خود به عنوان «نسل غیور جامانده» تداعی‌گر بیان حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی است که فرموده بود: یاران من در گهواره‌های مادرانشان هستند. این نشانی از محتوای غنی و فاخر این سرود تأثیرگذار است. تأکیدات رهبر حکیم انقلاب اسلامی و حمایت قاطع ایشان از تولید آثار فرهنگی و هنری اثرگذار برای نسل کودک و نوجوان، نشان از اهمیت موضوع دارد.
اکنون در آغازین سال‌های چهلواره دوم انقلاب اسلامی اثری منتشر می‌شود که دهان به دهان در شهرهای مختلف کشور جمع‌خوانی و بازخوانی می‌شود و نشان از وحدت در کثرت و کثرت در وحدت دارد و جمع‌کننده مؤمنان و دفع کننده دشمنان است.
این اثر هنری مانند هر کار فرهنگی دیگر قابلیت نقد و بهتر شدن دارد ولی آنچه برای همگان مشهود است، انگیزه الهی و فطری بیش از 100 نفر از سازندگان این اثر فاخر است که مورد توجه و عنایت اهل بیت(ع) بوده‌اند و کارهای هنری بسیاری با همین هدف و با نیت پاک ساخته‌اند که هرکدام مأجور درگاه حق است ولی گستردگی نشر و پخش این سرود و اشتیاق مردم برای بازخوانی و تکرار آن در شهرها و کشورهای مختلف و با روحیات متفاوت، حکایت از لطف خاص پروردگار و ولی او حضرت مهدی(عج) می‌کند.