printlogo


بهره‌مندی 250 روستا و محله خراسان جنوبی از کتابخانه‌ سیار

کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در تابستان امسال به ۲۵۰روستا و نقطه حاشیه شهر‌های استان، خدمات فرهنگی ارائه می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری صدا‌وسیما، مدیرکل کانون پرورش فکری استان در این خصوص گفت: کتابخانه‌های سیار کانون در طول سال تحصیلی با حضور در مدارس روستا‌های زیرپوشش خود به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه می‌کنند و با توجه به تعطیلی مدارس در فصل تابستان و ایام اوقات فراغت، با حضور در مساجد میزبان مخاطبان خود هستند.
طاهره حمیدی با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فصل تابستان با رویکرد مسجدمحوری و حضور در مساجد روستا‌های زیرپوشش پذیرای کودکان و نوجوانان هستند، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بخش مهمی از فعالیت‌های مراکز سیار کانون براساس نوآوری، خلاقیت و توجه به تربیت دینی و در زمینه‌هایی نظیر نماز و انس با قرآن، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و رویکرد نگاه به ارزش‌های دینی و ملی و شعائر مذهبی در حال انجام است.
 مدیرکل کانون پرورش فکری استان گفت: این مراکز کانون در فصل تابستان با حضور در مساجد روستاها، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی نظیر امانت کتاب، پخش فیلم، اجرای بازی‌های بومی و محلی، قصه‌گویی با تأکید بر قصه‌های ملی و مذهبی، کتاب‌خوانی و... را برای کودکان و نوجوانان این مناطق که دسترسی به مراکز ثابت کانون ندارند، اجرا می‌کنند.