printlogo


مقامات اسرائیل ضمن اذعان به ناتوانی در مقابل حملات هکری به فکر چاره‌جویی افتادند
صهیونیست‌ها به دنبال گنبد آهنین سایبری
در ادامه دومینوی حملات پر تعداد و سخت سایبری به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، شبکه تلویزیونی ۱۲ اسرائیل گزارش داد: یک گروه هکری به نام پسران زیرک«Sharp Boys»، اطلاعات ۱۲۰هزار فایل مرتبط با فعالیت‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی را به سرقت برده است.


در این فایل‌ها اطلاعاتی شامل، نام، بیوگرافی، زمان سفر، هزینه سفر و اطلاعات کارت‌های اعتباری تحت اختیار این جاسوس وجود داشته که در این حمله هکری، فاش شده است. به اذعان منابع صهیونیستی افشای این اطلاعات می‌تواند عوامل مرتبط با موساد را در معرض خطر جدی قرار دهد. 
روز گذشته همچنین دو گروه از هکرهای عراقی یک شرکت صهیونیستی متخصص در زمینه امنیت دیجیتال و هوش مصنوعی را هدف حمله سایبری قرار دادند. کانال تلگرامی «صابرین نیوز» در این خصوص گزارش داد: سرورهای وب‌سایت شرکت اطلاعات دیجیتال سلبرایت  از خاک عراق هدف قرار گرفته است. «یونیوز» به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داد: شرکت یاد شده برای سازمان‌های امنیتی و مجری قانون در غرب نرم‌افزارهای امنیتی تولید می‌کند. دو تیم سایبری «الطاهره» و «تیم ۱۸۷۷» مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند.

فصل جدید تقابل با اشغالگران
 این حملات در حالی انجام شده که 
«گابی پورتنوی» رئیس سازمان سایبری اسرائیل، روز سه‌شنبه اعلام کرد این رژیم به منظور تقویت خود در برابر حملات سایبری علیه اقتصاد و جبهه داخلی به دنبال ایجاد «گنبد آهنین سایبری» است. وی در بخش دیگری از اظهاراتش به ایران پرداخت و گفت: «ایران امروز در کنار حماس و حزب‌الله به یکی از بازیگران اصلی عرصه سایبری مبدل شده است». رژیم صهیونیستی از مدت‌ها پیش برای در امان ماندن از موشک‌های مقاومت سامانه‌ای به نام گنبد آهنین را ایجاد کرده بود که البته عملیات‌های متعدد مقاومت اسلامی فلسطین علیه این رژیم نشان داد این سامانه در مقابله با موشک‌های مقاومت ناتوان است. نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل نیز روز گذشته به انجام حملات سایبری گسترده به زیرساخت‌های این رژیم اعتراف کرده بود. به اذعان کمیته سایبری رژیم صهیونیستی، هکرهای مرتبط با محور مقاومت در ماه‌های اخیر بیش از ۳هزار مورد حمله علیه اهداف رژیم صهیونیستی به اجرا گذاشته‌اند که در بسیاری از آن‌ها موفق بوده‌اند. 
گفتنی است از سال ۹۹ نبرد سایبری مقاومت و رژیم صهیونیستی با شیبی قابل توجه روز به‌روز جدی‌تر و گسترده‌تر شده است. در پی آن، گروه‌های هکری همچون «الطاهره» و «سایه سیاه» فعالیت خود را از پاییز سال گذشته به‌طور مشخص آغاز کرده‌اند که نشان‌دهنده فصل جدیدی از تقابل با اشغالگران است. این روزها به‌ویژه عصای موسی بر سرزبان‌هاست. این گروه هکری ناشناس به‌تازگی مسئولیت حمله سایبری به سامانه‌ها و آژیرهای خطر در اراضی اشغالی را برعهده گرفت. این اقدام موجب شد آژیرهای خطر در پنج شهر بزرگ واقع در اراضی اشغالی به صدا درآید. در برخی مناطق این آژیر به مدت بیش از 50 دقیقه ادامه داشته و صهیونیست‌ها را به پناهگاه کشاند. حمله سایبری این گروه در ۳۱ فروردین ماه هم موجب توقف سایت فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو شد. ساقط کردن بالن جاسوسی صهیونیست‌ها در نوارغزه که ارزش آن ۲میلیون «شِکِل» معادل ۵۸۰هزار دلار بود از دیگر اقدامات مورد توجه این گروه هکری بود.

رژیم صهیونیستی چگونه در جنگ سایبری تسلیم شده است؟
در کنار نمونه‌های گفته شده، آتش‌سوزی‌های گسترده چند هفته اخیر در برخی مناطق و کارخانه‌های مهم نظامی، ضعف رژیم صهیونیستی را در جنگ سایبری بیش از پیش عیان کرده است. این اتفاقات علناً رژیم صهیونیستی را فلج کرده است. نباید از یاد برد حملات سایبری، این روزها به عنوان یکی از ابزارهای قدرت و همچنین تهدید دولت‌ها در جهان شناخته می‌شوند. به همین دلیل دولت‌ها در این سال‌ها برای تأمین امنیت خود به سرمایه‌گذاری هنگفت در این زمینه رو آورده‌اند. نیروی زمینی ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ با ارائه پیشنهادی بابت ارائه آموزش‌های سایبری، از وزارت دفاع درخواست بودجه یک میلیارد دلاری کرده است. رژیم صهیونیستی نیز باوجود راه‌اندازی واحد نبرد سایبری در ارتش از سال ۲۰۱۱ و هزینه‌کرد زیاد در دهه گذشته و ادعای قرار داشتن جزو پنج قدرت برتر سایبری، اما از سال ۹۹ به این سو در حال واگذاری این نبرد به مقاومت و نوارغزه است. آسیب‌پذیری زیاد اسرائیل در ماه‌های اخیر و نفوذ سایبری به سامانه‌های مهم نظامی و اطلاعاتی زنگ خطر جدی‌ای را برای رژیم به صدا در آورده است. حال تل‌آویو یک ساحت نبردی دیگری را پیش روی خود می‌بیند، با این تفاوت که می‌داند با دشمنی روبه‌رو است که در این حوزه جزو برترین‌هاست و دست برتر را دارد.