printlogo


احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت سیزدهم در خراسان رضوی
احمد وحیدی عصر پنجشنبه با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی وارد مشهد مقدس شد. 


وزیر کشور ضمن بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد اظهار کرد: از ابتدای دولت، در خراسان رضوی ۳۰۸کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحد‌های تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند. 
وحیدی خطاب به استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: جای دارد با همین رویه و روش که منجر به احیای واحد‌های تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهید. 
وزیر کشور همچنین ضمن شرکت در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور این مناطق را از پیشران‌های مهم توسعه خواند و با بیان اینکه مناطق آزاد از ارکان اقتصاد مقاومتی هستند، تصریح کرد: رهبر  معظم  انقلاب فرمودند مناطق آزاد و ویژه باید در جذب فناوری‌های پیشرفته، جذب منابع خارجی، توسعه صادرات و توسعه تولید عملکرد بالایی داشته باشند. ما باید برای تحقق تک‌تک این موارد هدف گذاری، نقشه راه و برنامه اقدام مشخص داشته باشیم. 
وی با بیان اینکه باید یک منطقه آزاد را به عنوان شهر هوشمند معرفی کنیم تا الگویی برای شهرهای دیگر ما باشد، گفت: همچنین باید برای توسعه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام جدی صورت گیرد.