امنیت مردم قابل مسامحه نیست

بررسی بیانیه شورای امنیت کشور درباره اغتشاش‌های اخیر

امنیت مردم قابل مسامحه نیست

در حالی که جریان‌های‌ معاند با انتشار فراخوانی عناصر خود را به انجام اقدام‌های مسلحانه‌ خشن از 14 تا 16 آذر مصادف با روز دانشجو تشویق کرده‌اند، شورای امنیت کشور روز گذشته با صدور بیانیه‌‌ای درباره حوادث اخیر اعلام کرد: مماشات نظام با اغتشاشگران موجب اعتراض اکثریت مردم شده است.


در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه رویکرد دولت بدون درگیر شدن با مسائل حاشیه‌ای بر اصلاح فرایندها و ساختارها برای پیشرفت جهادی متمرکز شده تا کشور در آستانه جهش اقتصادی پس از سال‌ها تحریم داخلی و خارجی قرار گیرد، آمده است: در مجموع در آشوب‌گری‌های یاد شده تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که می‌توان آن‌ها را به اقسام: شهدای امنیت، شهدای مردمی در اقدام‌های تروریستی، افراد بی‌گناه قربانی پروژه کشته‌سازی گروهک‌ها، مردم بی‌گناهی که در شرایط به هم ریختگی امنیتی جان باخته‌اند، اغتشاشگران و نیز عناصر ضدانقلاب مسلح عضو گروهک‌های تجزیه‌طلب، تفکیک کرد. همچنین هزاران میلیارد تومان خسارت به مراکز دولتی، عمومی و خصوصی وارد شده که کمیته تحقیق وزارت کشور موظف به برآورد دقیق و به تفکیک خسارت‌ها و همچنین تعیین تکلیف شیوه جبران مادی و معنوی آسیب‌های وارده شده است. در متن بیانیه تصریح شده است: دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن از طریق قاچاق بی‌سابقه سلاح به درون کشور به منظور گسترش اقدام‌های تروریستی نظیر شلیک مستقیم به تجمعات و نیز فعالیت پرحجم عملیات روانی-شناختی مبتنی بر دروغ و تغییر تاکتیک‌های خیابانی کوشیدند ضمن ایجاد نارضایتی و سلب آرامش روانی مردم، آن‌ها را به ستوه آورده و انگشت اتهام را به سوی نظام نشانه روند. شکل‌گیری این وضعیت که برخی آن را مماشات نظام با اغتشاشگران و تروریست‌ها تلقی می‌کنند، اعتراض اکثریت مردم را به دنبال داشته که خواهان ثبات و امنیت در کشور هستند. تزریق ناامیدی، ضربه به کسب و کارهای اقتصادی، ناامنی محیط اجتماعی و دانشگاه‌ها که موجبات نگرانی خانواده‌ها را فراهم کرده، نتیجه عمل اغتشاشگران بی‌وطنی است که از سوی اتاق رسانه‌ای دشمن تهییج و هدایت می‌شوند. 
با این حال نیروهای حافظ امنیت با هدف روشن شدن همه ابعاد موضوع برای جامعه و دادن فرصت برای جدا شدن صف اعتراض از اغتشاش، مدارا و سعه صدر به خرج داده و دستگاه قضایی نیز با رأفت ‌اسلامی به سرعت نسبت به آزادی معترضان اقدام کرده است. نهادهای امنیتی و انتظامی اجازه نخواهند داد تا عده‌ای آشوبگر با حمایت دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه، بیش از این امنیت عمومی جامعه را به خطر بیندازند. امنیت شهروندان ابداً قابل مذاکره و مسامحه نخواهد بود. بررسی قضایی درباره اغتشاشگران و عاملان ناامن‌سازی محیط‌های اجتماعی و نیز فضای روانی جامعه، در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه