کشف بیش از هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در دوغارون

گمرک اعلام کرد

کشف بیش از هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در دوغارون

مدیر کل گمرک دوغارون تایباد گفت: در هشت ماهه اخیر بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در گمرک مرزی دوغارون کشف شده است.


سیدحسن رحیمی‌زاده افزود: این میزان کالای قاچاق حین ترانزیت، صادرات، واردات و ورود موقت از ناوگان تجاری و مسافران در این مرز زمینی کشف شده است.
به گفته وی در این زمینه برای متخلفان ۴۱۹ پرونده تشکیل شده است.
به گزارش صدا و سیما، این مسئول ۱۰ قلم عمده کشفیات قاچاق کالا را به ترتیب ارزش، انواع سوخت، سواری و کامیون، سیم و کابل، ظروف آلومینیومی، مکمل خوراک دام و طیور، فسفر قرمز، انواع گوشی همراه، نخ کنف، دارو و اسکناس و ارز برشمرد که در مقدار مختلف، هنگام ورود یا خروج از مرز کشف شدند.
رحیمی‌زاده گفت: افزون بر یک میلیون لیتر انواع سوخت به ارزش ۵۹۰ میلیارد ریال، ۲۰ دستگاه سواری و کامیون به ارزش ۵۳۰ میلیارد ریال، ۴۳هزار کیلوگرم سیم و کابل به ارزش ۴۰میلیارد ریال، 4 هزار عدد ظرف آلومینیومی به ارزش ۴۰میلیارد ریال و ۲۸هزار کیلوگرم مکمل خوراک دام و طیور به ارزش ۲۰میلیارد ریال از جمله کالا‌های قاچاقی بودند که از لحاظ قیمتی قابل توجه‌اند.
وی در خصوص دیگر کالا‌های مهم هم بیان کرد: در همین بازه هشت ماهه سال جاری، ۲۰۶دستگاه تلفن همراه، 6هزار و ۹۶۰ قلم انواع دارو و 7 هزار و ۷۰۰ قطعه ارز‌های مختلف در این مرز زمینی توسط مأموران گمرک کشف که ارزش آن‌ها به ترتیب، بیش از ۱۰میلیارد ریال، 7 میلیارد و ۵۱۰میلیون ریال و ۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.
وی تصریح کرد: پدیده قاچاق با ضربه زدن به تولید ملی، کاهش سودآوری و در نهایت کم شدن اشتغال و افزایش بیکاری، تأثیر مخربی بر اقتصاد کشور دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه