محاکمه 300 مدیر متخلف

سخنگوی قوه قضائیه عملکرد این دستگاه در مبارزه با مفاسد اقتصادی را تشریح کرد

محاکمه 300 مدیر متخلف


مسعود ستایشی در نشست خبری روز گذشته خود، ضمن اشاره به منویات و دستورات رهبری در دیدار هفتم تیرماه با مسئولان قضایی، از تشکیل قرارگاهی برای اجرای این فرمان با طبقه‌بندی آن‌ها در هشت راهبرد خبر داد و اظهار کرد: این قرارگاه تاکنون ۸۳ مصوبه عملیاتی داشته است که تاکنون ۵۴ درصد از این مصوبات به‌طور کامل اجرایی شده است. متوسط زمان اجرای هر مصوبه نیز دو هفته در نظر گرفته‌شده است. به گزارش خبرنگار قدس، وی در خصوص تصمیم قوه قضائیه برای برگزاری آزمون کانون وکلا که برپایه قانون جدید باید زیر نظر این قوه برگزار شود هم گفت: برنامه‌ریزی‌شده آزمون پروانه وکالت کانون وکلای دادگستری در سال آینده در ۱۳ مردادماه ۱۴۰۲ و آزمون کانون کارشناسان رسمی دادگستری به‌صورت مشترک با مرکز وکلای کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در اوایل سال ۱۴۰۲ برگزار شود. سخنگوی دستگاه قضا در واکنش به مصوبه پارلمان اروپا تصریح کرد: این اقدام تحت تأثیر لابی منافقین صورت گرفت و وجاهت ندارد و توسط ستاد حقوق بشر و وزارت خارجه پیگیری خواهد شد.  ستایشی در تشریح اقدامات این قوه برای اجرای قانون مبارزه با پولشویی گفت: برنامه منظمی در قالب پرونده بازرسی منظم در این زمینه در دستور کار سازمان بازرسی قرارگرفته که منتج از آن پیشنهادهای اصلاحی مربوطه در نامه‌ای مبسوط به وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور ارسال‌شده است. سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده تعرض به چند نوجوان در یک باشگاه و مدرسه فوتبال در مشهد و اینکه شکایتی دراین‌باره ثبت‌شده یا خیر با بیان اینکه شکایتی صورت گرفته و پرونده مذکور به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مشهد و به شعبه بازپرسی ارجاع شده و در مرحله تحقیقات است، اظهار کرد: 6 نفر از پنج خانواده با مراجعه به دادسرا و در نامه‌ای مدعی شدند دلایلی دارند که رفتار فرزندانشان دچار تغییر شده و این ناشی از عملکرد مدیر مجموعه و مربی است. 
ستایشی با تأکید بر اینکه هیچ ادعا و اشاره‌ای به موضع تعرض و تجاوز از سوی این خانواده‌ها مطرح نشده و آن‌ها گفته‌اند فرزندانشان دیگر تمایلی به درس ندارند و در جلسات مذهبی و انقلابی شرکت نمی‌کنند که به دلیل عملکرد مدیر این مجموعه است، خاطرنشان کرد: تحقیقات تا این لحظه نشان می‌دهد بر اساس یک اختلاف در داخل این مجموعه این خانواده‌ها هدایت‌شده‌اند تا مطالبی را علیه مربی و مدیر مجموعه مطرح کنند، البته شکایتی هم از سوی این مربی به دلیل افترا و نشر اکاذیب مطرح‌شده که رسیدگی می‌شود. وی در خصوص عملکرد دادسرای ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی هم گفت از سال 97 و زمان تشکیل این واحد، تا به امروز تعقیب و محاکمه بیش از ۳۰۰ نفر از مدیران متخلف را انجام دادیم، 57 متهم و بیش از ۲۹۶ محکوم قطعی با حبس‌های بلندمدت بعضاً تا ۲۰ سال به همراه مجازات تکمیلی در زندان‌ها هستند. 
سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: از زمان تشکیل مجتمع ویژه جرایم اقتصادی، به بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده رسیدگی شده که بیش از ۲ هزار مورد از این پرونده‌ها با حکم قطعی مختومه و تعیین تکلیف شده و ۱۰۰ فقره پرونده بسیار مهم باارزش مالی بالای چند هزار میلیارد تومانی در حال رسیدگی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه