رنگ و بوی عیدانه در بهشت هشتم

حرم مطهر رضوی با فضاآرایی ویژه آماده پذیرایی از زائران است

رنگ و بوی عیدانه در بهشت هشتم

همزمان با فرارسیدن اعیاد رجبیه و میلاد خجسته ابن‌الرضا، حضرت جوادالائمه(ع) و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، حرم مطهر رضوی با فضاآرایی ویژه آماده پذیرایی از زائران و مجاوران در این قطعه بهشتی است.


​​​​​​​به گزارش آستان‌نیوز، به مناسبت ولادت فرخنده حضرت جوادالائمه(ع) و حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) بار دیگر خادمان آستان قدس رضوی دست به دست هم دادند و صحن و سرای رضوی را آذین‌بندی و گل‌آرایی کردند. 

کتیبه‌ها و ریسه‌ها 
در این راستا، دو کتیبه بزرگ مزین به عبارت‌های مناسبتی میلاد حضرت جوادالائمه(ع) همچون «در میان عرشیان غوغا به پاست/ جشن میلاد جواد ابن الرضاست» بر بالای ایوان‌های صحن آزادی و مسجد گوهرشاد نصب شده و این کتیبه‌ها به مناسبت نکوداشت میلاد مولا علی(ع) با کتیبه‌های دیگری با عبارت‌های مرتبط با مولود کعبه جایگزین خواهد شد.
همچنین کتیبه‌های دیواری عمودی «عید مبارک» و پرچم‌های رنگی در گوشه و کنار حرم مطهر رضوی به ویژه صحن‌های مرکزی در آستانه این اعیاد خجسته چشم‌نوازی می‌کند.علاوه بر کتیبه‌های مناسبتی، ریسه‌های رنگی نیز در صحن‌های حرم مطهر نصب شده است تا در شب‌های میلاد نخستین و نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، جلوه‌ای متفاوت به حرم ملائک پاسبان رضوی ببخشد.

گل‌های چشمنواز
گل‌آرایی اعیاد رجبیه نیز با بهره‌گیری از شاخه گل‌هایی همچون آنتوریوم و گلایل در قالب سبد و ریسه گل در محل برگزاری مراسم‌ ویژه این ایام در رواق‌ها در حال انجام است. همچنین از بوته گل‌های فصلی برای گل‌آرایی داخل آبنماها و فضاهای سرپوشیده حرم مطهر با توجه به شرایط آب و هوایی فصل زمستان استفاده شده است.گل‌های آپارتمانی نیز در مسیرهای منتهی به روضه منوره به ویژه در رواق امام خمینی(ره) در معرض دید ارادتمندان شمس الشموس(ع) قرار دارد و رنگ و بویی خاص به حرم مطهر بخشیده است. 

بفرمایید چای و کیک
سه چایخانه حضرت رضا(ع) نیز در صحن کوثر، صحن غدیر و باغ رضوان در این روزها آماده خدمت‌رسانی است و علاوه بر توزیع چای متبرک، در مجموع با توزیع 70 هزار کیک در شب و روز ولادت ابن‌الرضا(ع) از دوستداران اهل بیت(ع) که برای عرض تبریک به ساحت امام هشتم(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، پذیرایی می‌کنند.همچنین حدود 8 هزار وعده صبحانه گرم با مشارکت بانیان خیر در مهمانسرای حضرت رضا(ع) طبخ و صبح میلاد حضرت جواد(ع) در چایخانه صحن کوثر بین زائران توزیع خواهد شد. برنامه خاصی نیز برای پذیرایی از زائران در ایام ولادت امام علی(ع) در این چایخانه‌ها پیش‌بینی شده است.

خدمت‌رسانی
پیش‌بینی تأمین و توزیع اقلام مصرفی و رفاهی مورد نیاز، انجام خدمات نظافتی و شست‌وشو به طور مستمر و منظم در صحن و سرای رضوی و آمادگی کامل بخش‌های امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی و تمامی دفاتر شبانه‌روزی این آستان مقدس از جمله دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک، دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند، دفاتر امانت وسایل و تحویل صندلی چرخدار امانی و پایگاه‌های فوریت پزشکی از دیگر اقدام‌های انجام شده برای میزبانی کریمانه از زائران و مجاوران در این روزهاست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه