تیم ملی، پاداش یک دهه ناکامی به ژنرال

شوک بزرگ فدراسیون به جامعه فوتبال

تیم ملی، پاداش یک دهه ناکامی به ژنرال

فدراسیون فوتبال سرانجام پس از هفته‌ها وقت‌کشی نام امیرقلعه‌نویی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال بزرگسالان اعلام کرد تا وی به صورت رسمی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد.


انتخاب قلعه‌نویی به عنوان جانشین کارلوس کی روش در شرایطی صورت گرفت که مدیران فدراسیون فوتبال پیش از این ادعا کرده بودند به دلیل اصرار فراوان هواداران تیم ملی مبنی بر انتخاب یک مربی خارجی برای هدایت تیم ملی اولویت آن‌ها نیز استخدام مربی خارجی خواهد بود، اما برخلاف ادعای مطرح شده، آن‌ها به سراغ گزینه داخلی رفتند تا تیم ملی با مربیگری سرمربی فعلی گل گهر سیرجان به استقبال بازی‌های جام ملت‌های آسیا برود.
اما همان‌طور که انتظار می‌رفت انتخاب قلعه‌نویی از سوی فدراسیون با واکنش منفی کارشناسان، منتقدان و هواداران تیم ملی مواجه شد؛ چون به اعتقاد طیف قابل توجهی از اهالی فوتبال قلعه‌نویی شاخصه‌های لازم برای نشستن روی نیمکت تیم ملی را به هیچ وجه ندارد و طبیعتاً با استناد به کارنامه وی در یک دهه گذشته هیچ امیدی به موفقیت وی به همراه تیم ملی وجود ندارد.
اما سؤال کلیدی اینجاست آیا با این انتخاب قصه پرحاشیه انتخاب سرمربی تیم ملی به پایان خواهد رسید؟
قطعاً با فضای کنونی هرگز این اتفاق رخ نخواهد داد، چون امیر قلعه‌نویی از دیدگاه اغلب اهالی فوتبال نه تنها گزینه ایده‌آلی برای مربیگری تیم ملی نیست، بلکه امیدی هم به موفقیت او در این سمت وجود ندارد. آخرین قهرمانی قلعه‌نویی سال 1392 به همراه استقلال ثبت شده و از آن سال به بعد با وجود اینکه او هدایت تیم‌های پرهزینه را برعهده داشته، هیچ موفقیتی بدست نیاورده است، حقیقتی که سبب شده انتخاب وی به عنوان سرمربی تیم ملی را به شدت زیر سؤال ببرد.
از طرفی دیگر بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های اروپایی که این روزها در اوج آمادگی به سر می برند، در عمل نشان دادند با تفکرات سنتی کنار نمی‌آیند به همین دلیل مطمئناً در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بروز تنش‌های عجیب و غریبی در اردوی تیم ملی خواهیم بود که این اتفاق یکی از پیامدهای خطرناک این انتخاب غیراصولی توسط هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خواهد بود.
موضوع دیگری که سبب نگرانی اهالی فوتبال شده ،روابط شکرآب امیرخان با رسانه‌های گروهی است؛ امیر اردشیر قلعه‌نویی تا به امروز نشان داده میانه خوبی با نقدهای تند و تیز رسانه‌های گروهی ندارد، به همین دلیل اگر همین رویه در مقطع کنونی از سوی وی و نزدیکانش تکرار شود، باید منتظر یک جنگ تمام عیار میان سرمربی جدید تیم ملی و رسانه‌های گروهی باشیم.
حالا باید منتظر شکل‌گیری یک جبهه جدید در میان هواداران تیم ملی باشیم که از همین روز نخست ساز مخالفت با قلعه نویی را به صدا در بیاورند و با هر تصمیمی سرمربی داخلی را به باد انتقاد بگیرند تا ثابت کنند چرا و به چه علت تأکید داشتند گزینه خارجی برای هدایت تیم ملی بهتر است!

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه