بمب‌های ساعتی کوک شدند

لژیونرهای سرشناس فوتبال ایران در راه خانه

بمب‌های ساعتی کوک شدند



نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال ایران همواره در اوج هیجان و حساسیت دنبال شده و به نظر می‌رسد در فصل پیش‌رو هم این اتفاق رخ خواهد داد و از روز بیستم خردادماه که پنجره نقل‌وانتقالاتی پیش از آغاز لیگ بیست‌وسوم شروع به کار می‌کند، باید چشم‌انتظار بمب‌ترکانی باشگاه‌ها به ویژه باشگاه‌هایی مانند پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور بود. در این میان یکی از جذاب‌ترین اتفاقات می‌تواند موضوع بازگشت لژیونرها به فوتبال ایران باشد.
 
مدافعان پرسپولیسی در راه تهران؟
شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از گذراندن یک فصل ناموفق در لیگ ستارگان قطر در سودای بازگشت به فوتبال ایران هستند. خلیل‌زاده هنوز یک فصل دیگر با الاهلی قطر قرارداد دارد و کنعانی‌زادگان هم به تازگی به مدت دو فصل قراردادش را تمدید کرده اما گفته می‌شود احتمال جدایی این دو ستاره از تیم قطری وجود دارد.
خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان در مصاحبه‌های خود مدعی شده‌اند در لیگ ایران جز پرسپولیس در تیم دیگری حضور پیدا نمی‌کنند و این مسئله می‌تواند فرایند بازگشت آن‌ها به لیگ برتر ایران را دچار چالش تازه‌ای کند چون پرسپولیسی‌ها در خط دفاعی دو بازیکن آماده و موفق دارند. 

معمای 6‌های سابق استقلال
ابراهیمی در 35 سالگی قراردادش را با تیم قطری تمدید نکرده است. با توجه به حضور خسرو حیدری روی نیمکت استقلال، گفته می‌شود مربی آبی‌ها حضور امید ابراهیمی در فصل آینده استقلال را به ریکاردو ساپینتو پیشنهاد کرده است.
مصدومیت‌های سریالی مانند فصول گذشته بازهم دامنگیر علی کریمی شد و همین مسئله سبب شده احتمال جدایی او از تیم ترکیه‌ای مطرح شود.سپاهانی‌ها با توجه به از دست دادن بازیکنی مانند مانوئل فرناندز به جذب کریمی نیاز دارند.

برادران محمدی و چالش بازگشت
میلاد محمدی در فصل قهرمانی آاِک یونان جزو بازیکنان نیمکت‌نشین این تیم بود و با توجه به تمدید قرارداد حاج‌صفی، احتمال ادامه همکاری او با باشگاه آاک دور از ذهن است. 
یحیی به دنبال تقویت سمت چپ خط دفاعی تیمش است و مانند نقل‌وانتقالات زمستانی در سودای جذب میلاد محمدی است. برادر دوقلوی میلاد هم در شرایطی مشابه قرار دارد و اتمام قرارداد مهرداد محمدی با السیلیه باعث شده تا از او به عنوان یکی از چهره‌های ویژه بازار تابستانه یاد شود.

بمبی به نام «سامان»
سامان قدوس پس از نیمکت‌نشینی‌های سریالی سرانجام تصمیم گرفت از برنتفورد جدا شود و این باشگاه انگلیسی هم به صورت رسمی در بیانیه‌ای با قدردانی از هافبک ایرانی تیمش اعلام کرد در پایان فصل قرارداد قدوس تمدید نخواهد شد.هر چند گفته می‌شود احتمال حضور قدوس در فوتبال سوئد وجود دارد اما حضور او در لیگ برتر فوتبال ایران هم دور از ذهن نیست و به عنوان یک احتمال می‌تواند مطرح باشد.
گرچه ارزش‌گذاری 2 میلیون یورویی قدوس می‌تواند معادلات حضور او در فوتبال ایران را پیچیده کند اما در صورت انتقال این ستاره دورگه به فوتبال ایران، می‌تواند مهم‌ترین نقل‌وانتقال تابستانی رقم بخورد و بعد از حضور بازیکنانی مانند اشکان دژاگه، ستاره‌ای مانند سامان قدوس می‌تواند با حضورش سبب رشد کیفی فوتبال باشگاهی ایران شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه