ضرورت اجرای پروژه راه‌آهن مشهد، بجنورد و گرگان

ضرورت اجرای پروژه راه‌آهن مشهد، بجنورد و گرگان

استاندار خراسان شمالی با اشاره به  پروژه راه‌آهن مشهد - بجنورد - گرگان گفت: امیدوار هستیم برای اجرای این پروژه یک راه عملیاتی پیدا شود.


محمدرضا حسین‌نژاد با بیان اینکه در گذشته فاینانس چینی برای اجرای این پروژه آمادگی داشت؛ اما بنا به دلایلی اجرایی نشد، افزود: با توجه ‌به ارتباطاتی که هم اکنون با این کشور وجود دارد امیدواریم پروژه به سمت عملیاتی شدن پیش رود.
وی با اشاره به پروژه راه بجنورد به جنگل گلستان نیز گفت: ۳۵کیلومتر از ساخت این پروژه باقی‌ مانده و بیشترین تصادفات نیز در این مسیر رخ می‌دهد و امیدوار هستیم این پروژه زودتر به پایان برسد.
حسین‌نژاد اظهار کرد: در سفر ریاست ‌جمهوری مجوز دریافت ۱۱هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شد، مسئولان بانک مرکزی نیز در جلسه حضور داشتند و تضمین اعطای وام هم داده شد.
وی اضافه کرد: اما هم اکنون با مراجعه تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات، اعلام می‌شود نسبت مصارف به منابع زیاد است و امکان اعطای تسهیلات وجود ندارد.
استاندار خراسان شمالی ادامه داد: یکی از درخواست‌های مهم ما آن است که این استان به بانک مرکزی لینک شود تا مسائلی همچون مصارف به منابع مطرح نشود و بتوان از این تسهیلات برای رشد و توسعه استان استفاده کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه