printlogo


در سالروز میلاد حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها انجام شد
تقدیر خادمیاران رسانه‌ای از پرستاران دارالشفای امام(ع)
در آستانه فرارسیدن سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، جمعی از خادمیاران رسانه‌ای حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور در درمانگاه دارالشفاء امام(ع) از پرستاران مشغول به خدمت در این مجموعه درمانی تجلیل کردند.


سیدعلی موسوی، مسئول حوزه خادمان رسانه‌ای امام رضا(ع) در حاشیه تجلیل از پرستاران دارالشفاء امام(ع)، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار با اشاره به اینکه پرستاران با الگوگیری از دختر امیرالمؤمنین(ع)، صبر، ایثار، فداکاری و محبت را سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند، گفت: پرستاران در سخت‌ترین شرایط جامعه همچون دوران کرونا وفاداری خود را به ملت ایران ثابت و با تمام قوا برای نجات جان هم‌میهنان خود تلاش کردند.
وی با تأکید بر اینکه شغل پرستاری جزو مشاغل بسیار طاقت‌فرسا در کشورمان است، افزود: حقیقتاً تحمل ناله‌های ناشی از درد بیماران، فضای آلوده اتاق بیماران، رسیدگی به بیماران در طول شبانه‌روز، دوری از خانواده در اوقات شیفت شب و... اشتغال در این شغل را برای هر کسی سخت می‌کند اما پرستاران ما با مدد از حضرت امام رضا(ع) و حضرت زینب(س) بر این شرایط فائق می‌آیند و علاوه بر پرستاری، با سخنان امیدوارکننده به بیماران روحیه می‌دهند.
مسئول حوزه خادمان رسانه‌ای امام رضا(ع) با بیان اینکه پرستاری از بیماران در دارالشفاء امام(ع) با پرستاری از بیماران در سایر مراکز درمانی بسیار متفاوت است، تصریح کرد: اغلب بیماران با نیت شفا از امام رضا(ع) به دارالشفاء مراجعه می‌کنند از همین رو شما پرستاران به عنوان سفیران سلامت رضوی با کرامت و عنایت ویژه به درمان زائران و مجاوران بیمار می‌پردازید تا بیماران با رضایت و خشنودی کامل درمان شوند.
موسوی خاطرنشان کرد: امیدوارم روز به روز عنایت امام رضا(ع) و عمه بزرگوار ‌ایشان شامل حال شما پرستاران بشود و ان‌شاءالله خداوند تبارک و تعالی هر روز بر توفیقات شما بیفزاید.
گفتنی است در پایان این دیدار، بسته‌های متبرک رضوی از سوی خادمیاران رسانه‌ای به پرستاران دارالشفاء امام(ع) با هدف قدردانی و تشکر از زحمات خالصانه آن‌ها اهدا شد.

تجلیل و کتاب
اما قدردانی از پرستاران، تنها به پرستاران دارالشفاء ختم نشد. در مشهد هم مثل سایر نقاط کشور، آن‌هایی که اهل تجلیل و قدردانی بودند به بیمارستان‌های سطح شهر سر زدند.
خبر دیگری حاکی است خادمیاران فرهنگی بارگاه منور رضوی روز گذشته به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زینب(س) و روز گرامیداشت پرستار، با حضور در بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد، از تلاش‌های پرستاران این مرکز قدردانی کردند.
البته این تجلیل با عطر و طعم فرهنگ و کتاب و کتاب‌خوانی هم همراه بود. به گزارش آستان‌نیوز، در این بازدید که با اهدای کتاب‌های انگیزشی و اجتماعی از سوی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به پرستاران این مرکز درمانی همراه بود، دکتر سیدعباس مرجانی؛ مدیر اندیشگاه رضوی و کارشناس فعالیت‌های داوطلبانه این سازمان گفت: خادمان فرهنگی حرم مطهر رضوی در کنار سایر خادمان پرتلاش بارگاه امام هشتم(ع) با دعوت از مخاطبان خود از میان زائران و مجاوران تلاش دارند فرهنگ ارزشمند مطالعه را در میان اقشار مختلف جامعه نهادینه کنند. در این دیدار که با اهدای متبرکاتی همچون نبات و نمک رضوی به کادر درمان همراه بود، پرستاران و کادر اجرایی بیمارستان امدادی شهید کامیاب ضمن ابراز خرسندی از حضور خادمان رضوی در فضای بیمارستان و استقبال از طرح اهدای کتاب، از امام رئوف(ع) توفیق خدمت شایسته به بیماران را مسئلت کردند.