printlogo


گفت‌وگو با حسین رفیعی مجری «پنج ستاره»
تلنگری به خانواده‌ها برای شناخت بهتر فرزندان
مسابقه «پنج ستاره» کاری از شبکه5 سیماست که با محوریت آشنایی خانواده‌ها با تربیت فرزندان تولید شده و تاکنون در چند فصل روی آنتن رفته است. نخستین فصل مسابقه «پنج ستاره» با اجرای «اشکان خطیبی» زمستان سال ۹۶، فصل دوم مرداد ۹۷ با اجرای «حمید گودرزی»، فصل گذشته این مسابقه با اجرای «ابوالفضل آقاخانی» و اجرای فصل جدید از مسابقه «پنج ستاره» به عهده «حسین رفیعی» است.


به گزارش قدس آنلاین، طبق گفته حسین رفیعی، مجری این مسابقه خانواده‌ها به همراه فرزندانشان در «پنج ستاره» شرکت می‌کنند و به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. سقف جایزه‌ها به تعداد ستاره‌های بدست آمده بستگی دارد، به عنوان مثال سقف یک ستاره به مبلغ ۳ میلیون و سقف پنج ستاره به مبلغ ۳۰ میلیون است.
رفیعی هدف از ساخت این مسابقه را ایجاد لحظات سرگرم‌کننده برای خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: پنج ستاره به خانواده‌ها کمک می‌کند از مشغله‌هایی که در طول روز با آن‌ها دست به گریبان هستند، دور شوند.  
ضمن اینکه بیشتر پدر و مادرها باید شناخت کافی از فرزندان خود داشته باشند تا بتوانند خواسته‌ها، نیازها و چالش‌های آن‌ها را به شیوه درست برطرف کنند. این برنامه و سؤالاتی که پرسیده می‌شود تلنگری است برای خانواده‌ها که راجع به آن تحقیق و پژوهش کنند.
به گفته این مجری شرکت‌کنندگان همگی مخاطبان شبکه5 هستند که از طریق سامانه برنامه، ثبت نام خود را انجام و پس از هماهنگی با مسئول هماهنگ‌کننده برنامه حضور خود را قطعی می‌کنند.  رفیعی در خصوص نحوه انتخاب پرسش‌ها گفت: معیار سؤالاتی که در برنامه پرسیده می‌شود براساس دغدغه‌های خانواده‌ها انتخاب می‌شود و به موضوعاتی مانند تربیت فرزندان، چالش‌های اجتماعی و مشکلات آن‌ها در جامعه پرداخته می‌شود همچنین برای حاضران در استودیو، مسابقه‌ای ترتیب داده شده تا آن‌ها هم بتوانند در بازی‌ها سهیم باشند.