printlogo


نماینده ولی ‎فقیه پای دغدغه‌های دانشجویان


​​​​​​​نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پای سخن و دغدغه‌های اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه بیرجند نشست و مطالبات آنان را شنید. دانیال محمدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند در این دیدار اظهار کرد: ما در نظام اسلامی یک متر و میزان به نام قسط و عدالت داریم.
وی بیان ‌کرد: با این وجود در کشور ما این میزان، در بسیاری موارد رعایت نشده و خواص ما قیام به عدالت و قسط بر اساس آیات کریم قرآن ندارند. همین موضوع موجب برخی از اعتراض‌ها و نارضایتی‌ها در کشور شده است. مهدی زارع، فعال هیئت محبان‌المهدی(عج) دانشگاه بیرجند در این دیدار گفت: هیئت ما عقبه ۳۰ ساله دارد و به صورت تشکیلاتی و بر اساس نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل می‌کند.
وی بیان‌کرد: در دوران کرونا به صورت مجازی فعالیت‌های فرهنگی خود را ادامه دادیم.زارع با تأکید بر اینکه جنگ امروز، جنگ رسانه است، بیان‌ کرد: ما سربازان جبهه فرهنگی هستیم؛ ولی در هر حال مبارزه در این جبهه رسانه‌ای ابزار و امکانات می‌خواهد.
نجمه پرنده، مسئول پایگاه خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند نیز در این دیدار بیان‌ کرد: نبود فضای باز سیاسی بین دانشجویان و… احساس می‌شود. می‌طلبد که صدای دانشجویان شنیده شده و به آن پاسخ داده شود. آیت‌الله سید علیرضا عبادی هم در این دیدار اظهار کرد: اگر در۴۰ سال گذشته افرادی از خواص قیام به عدل و قسط می‌داشتند، شرایط به گونه دیگری رقم می‌خورد.
نماینده ولی ‌فقیه در خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه البته بین عمل و بازتاب آن فاصله است، بیان کرد: ممکن است مسئولی یک فعل یا ترک فعلی انجام دهد؛ ولی بازتاب آن در دوران مدیر دیگری خود را نشان دهد.
ایشان ادامه‌ داد: از این نظر باید بررسی شود آن عمل که کام مردم را تلخ کرده، در دوران مسئولیت کدام مدیر انجام شده و بازتاب آن در چه تاریخی بوده است. باید برای مشکلات هم راهکار ارائه دهیم. هر مسئولی در نظام جمهوری اسلامی باید به نسبت مسئولیت خود پاسخگوی جامعه باشد.