printlogo


وزیر نفت در پاسخ به قدس:
هیچ محصول غیراستانداردی تولید یا وارد نمی‌کنیم
پروژه مجتمع گاز پارس جنوبی با بهره‌برداری از آخرین فاز آن در 22 بهمن امسال تکمیل و پرونده توسعه این میدان پس از 24 سال بسته می‌شود.


​​​​​​​این خبر را دیروز وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از فاز 14 پالایشگاه گاز عسلویه افزون بر ۵۶ تا ۶۰ میلیون مترمکعب گاز را در روز فراوری و در شبکه گاز کشور تزریق می‌شود.
جواد اوجی اضافه کرد: این آخرین پالایشگاه فراورش گاز میدان مشترک پارس جنوبی خواهد بود و افزون بر 2/2 تا 3/2 میلیارد دلار هم سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.
وزیر نفت یادآور شد: ان‌شاءالله دو پتروشیمی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. مجموع این طرح‌های پالایشگاهی به بیش از ۳ میلیارد دلار خواهد رسید.
وی در خصوص تغییر سطوح الگوی مصرف و تخفیف 70 درصدی به مصرف‌کنندگان بیش از این الگو به دستور رئیس‌جمهور هم با تأکید بر اینکه تخفیف مذکور به دلیل سرمای شدید امسال و به خواست رئیس‌جمهور اعمال‌شده و در سال آینده و پس از عید تعرفه‌ها و الگوی جدید به‌طور کامل اجرا خواهد شد و ملاک قرار می‌گیرد، افزود: پس‌ازآن مشترکانی که خارج از الگوی متعارف مصرف می‌کنند، کماکان منتظر افزایش قیمت باشند و گله هم نداشته باشند.
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که تغییر الگوی مصرف و کاهش سقف‌های آن چقدر منصفانه بوده و چقدر از مردم توانسته‌اند این مدل‌ها و الگو را رعایت کنند، اظهار کرد: این تعرفه‌ها را کارشناسان شرکت ملی گاز  تعیین  و سقف الگوی مصرف و جداول تعرفه‌ها را تعدیل می‌کنند و آن دسته که در این سقف قرار می‌گیرند شامل این تخفیف می‌شوند و تأکید می‌کنم تعیین این جداول و تعرفه‌ها کاملاً کارشناسی و منصفانه بوده است.
وی درباره واردات یک محموله بزرگ گازوئیل و توقف آن در گمرک باشماق به دلیل آنکه اداره استاندارد کیفیت این محموله را تأیید نکرده هم در پاسخ به خبرنگار ما گفت: ما نه محموله غیراستاندارد صادر می‌کنیم و نه وارد و هیچ فراورده‌ای در کشور خارج از حد مجاز و استاندارد تولید نمی‌شود.