احیاگر طنز پس از انقلاب
گفت‌وگو با محمدحسن یادگاری، کارگردان مستندی درباره کیومرث صابری

فراتر از یک خط فکریمحمدحسن یادگاری، دکترای علوم ارتباطات اجتماعی که عرصه فرهنگ و رسانه از دغدغه‌های او در مستندسازی است درباره تولید «روزگار گل‌آقایی» می‌گوید: مفاخر ایران برایم مهم هستند، آدم‌های تأثیرگذاری که درکی از منافع ملی و راهبردی دارند. من از مستند پرتره نادر ابراهیمی با عنوان «بار دیگر مردی که دوست می‌داشتیم» شروع کردم و به کیومرث صابری فومنی رسیدم. این افراد سبک زندگی خوب و متفاوتی داشتند که در افراد دیگری ندیدم، این آدم‌ها «عمومی» بودند یعنی صرفاً متعلق به یک جناح و خط فکری خاص نبودند، همه جناح‌ها، همه تفکرات و روحیه‌ها با این‌ها که مردم و مملکت برایشان مهم بودند، ارتباط داشتند و این آدم‌ها روی آن‌ها تأثیرگذار بودند. آقای نادر ابراهیمی در حوزه ادبیات، جریان‌سازی کردند و آقای صابری در حوزه طنز.

احیاگر طنز پس از انقلاب
گفت‌وگو با محمدحسن یادگاری، کارگردان مستندی درباره کیومرث صابری

فراتر از یک خط فکریمحمدحسن یادگاری، دکترای علوم ارتباطات اجتماعی که عرصه فرهنگ و رسانه از دغدغه‌های او در مستندسازی است درباره تولید «روزگار گل‌آقایی» می‌گوید: مفاخر ایران برایم مهم هستند، آدم‌های تأثیرگذاری که درکی از منافع ملی و راهبردی دارند. من از مستند پرتره نادر ابراهیمی با عنوان «بار دیگر مردی که دوست می‌داشتیم» شروع کردم و به کیومرث صابری فومنی رسیدم. این افراد سبک زندگی خوب و متفاوتی داشتند که در افراد دیگری ندیدم، این آدم‌ها «عمومی» بودند یعنی صرفاً متعلق به یک جناح و خط فکری خاص نبودند، همه جناح‌ها، همه تفکرات و روحیه‌ها با این‌ها که مردم و مملکت برایشان مهم بودند، ارتباط داشتند و این آدم‌ها روی آن‌ها تأثیرگذار بودند. آقای نادر ابراهیمی در حوزه ادبیات، جریان‌سازی کردند و آقای صابری در حوزه طنز.