راه نجات انسان معاصر شناخت اهل بیت(ع) است

راه نجات انسان معاصر شناخت اهل بیت(ع) است

هفتمین نشست عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، پنجشنبه گذشته با حضور رئیس‌جمهور و آیت‌الله رضا رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سالن اجلاس سران آغاز شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در مراسم افتتاح این نشست گفت: همه امامان در سیره پاکشان سه محور اساسی داشته‌اند؛ شناساندن مقام امامت و هدایت انسان‌ها در همه عصرها، ستیز با ظلم و تربیت نفوس مستعده و هدایت انسان‌ها. رسالت بزرگ عالمان دینی شناساندن ائمه هدی و پیشوایان دین است. جامعه بشری به واسطه تهدیدهای فرهنگی و فکری مورد هجوم قرار گرفته که راه نجات آن‌ها کلام نورانی اهل بیت(ع) است. 
برنامه‌های این نشست که میهمانانی از داخل و خارج از کشور در آن شرکت داشتند، شامل برگزاری کمیسیون مجامع اهل بیتی و مبلغان، نشست بررسی تحولات منطقه با سخنرانی وزیر امور خارجه، برگزاری کمیسیون اقتصادی پیروان اهل بیت(ع)، کمیسیون ارتباطات و کمیسیون رسانه و فضای مجازی و برگزاری نشست خانواده و زنان و نشست دانشگاهیان بود.
 شرکت‌کنندگان در این نشست قرار است امروز (۱۲ شهریور) به دیدار رهبر معظم انقلاب بروند. اختتامیه نشست نیز عصر امروز با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. 
 روز یکشنبه نیز میهمانان به زیارت مضجع شریف و مطهر حضرت امام رضا(ع) مشرف می‌شوند و از مراکز آستان قدس رضوی بازدید خواهند کرد. در هفتمین نشست عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، پنج زبان جدید چینی، هندی، سواحلی، تاجیکی و بنگالی در دانشنامه مجازی «ویکی شیعه» رونمایی شدند. 
دانشنامه مجازی مکتب اهل‌ بیت(ع) وابسته به مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) است که تاکنون بیش از 7هزار مقاله به زبان فارسی و بیش از ۱۷هزار مقاله به زبان‌های عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، فرانسوی، ترکی، اسپانیایی، روسی، آلمانی در آن درج شده است.
این دانشنامه هم‌ اکنون به ۱۵ زبان فعال است. همچنین مجموعه آثار همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) حامی رسول‌الله(ص) در این نشست رونمایی خواهد شد؛ این اثر در ۲۱ جلد منتشر شده است.
گفتنی است، هفتمین نشست عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) پس از سه سال وقفه به علت همه‌گیری ویروس کرونا برگزار می‌شود. 
اعضای عمومی این مجمع، حدود ۷۰۰ تن هستند که بر اساس اساسنامه مجمع جهانی اهل بیت(ع) هر چهار سال یک‌ بار جمع می‌شوند و درباره آخرین مسائل، مشکلات و نیازمندی‌های روز جامعه شیعه با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.  
نتایج این گفت‌وگو‌ها در قالب مصوباتی به تصویب اعضا می‌رسد و در اختتامیه به عنوان برنامه‌های عملیاتی چهار سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.
دبیرخانه مجمع جهانی اهل بیت(ع) در تهران وظیفه دارد شرایط تحقق و عملیاتی شدن مصوبات را فراهم کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه