۸ راه پیشگیری از تاول زدن پا در پیاده‌روی اربعین

۸ راه پیشگیری از تاول زدن پا در پیاده‌روی اربعین

در پیاده‌روی اربعین، یکی از شایع‌ترین مشکلات زائران تاول پاست که با رعایت برخی نکات می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد. البته امسال در سه موکب در مسیر نجف -کربلا، تاول پا درمان می‌شود.


مرزهای زمینی و هوایی با عراق دوباره بازگشایی شد و زائران پس از احراز تأمین امنیت زائران در خاک عراق از سوی ستاد اربعین، می‌توانند از مرزهای مختلف به زیارت اربعین مشرف شوند.
پیش‌بینی شده امسال بیش از 5میلیون ایرانی در ایام اربعین به عراق مشرف شوند. بسیاری از ایرانیان نیز مسیر نجف - کربلا را طی می‌کنند؛ این مسیر حدود ۸۰کیلومتر است و زائران اربعین، معمولاً در سه روز عمودهای این مسیر را پیاده طی می‌کنند.
در مسیر پیاده‌روی اربعین تاول زدن پا یکی از مشکلات شایع است. خبرگزاری فارس در  «دانستنی‌های زائر» به نکات مهم برای پیشگیری از تاول زدن پا در مسیر پیاده‌روی اربعین و عمودهایی که موکب‌ خدمات درمان تاول را ارائه می‌دهند، پرداخته است.
۱.  از کفش نو و جدید برای پیاده‌روی اربعین استفاده نکنید بلکه با کفش سبک یا دمپایی که با آن احساس راحتی می‌کنید، به زیارت بروید.
۲.  چند جفت جوراب نخی به همراه داشته باشید و هر روز جوراب‌های خود را عوض کنید.
۳.  پیش از پوشیدن جوراب دور انگشتان را چسب ضدحساسیت بزنید.
۴. پای خود را در محل‌هایی که امکان شست‌‌وشو وجود دارد، با آب خنک بشویید و پس از خشک کردن، روغن بنفشه یا پماد A+D بمالید.
۵. اگر پایتان تاول زد، با بتادین محل تاول را ضدعفونی کرده و از ترکاندن آن بپرهیزید.
۶. تلاش کنید محل تاول خشک ‌باشد که برای این منظور استفاده از چسب زخم گزینه مناسبی است.
۷.  در زمان باقی‌مانده تا سفر در صورت امکان پای خود را حنا کنید تا پوست پا سفت‌تر و از حساسیت جلوگیری شود.
۸. ‌در صورتی که پایتان تاول زد و برای ادامه مسیر با مشکلاتی روبه‌رو شدید، به عمودهای ۲۸۵، ۵۲۹ و ۱۱۲۷ مسیر نجف تا کربلا که موکب‌های درمان تاول مستقر هستند، مراجعه کنید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه