سفر ارزان برای زائران مشهد در ایام غیر پیک

سفر ارزان برای زائران مشهد در ایام غیر پیک


​​​​​​​رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: در حال حاضر برنامه‌ای داریم تا زائران در ایام غیر پیک با تخفیف ویژه از هتل‌های مشهد استفاده کنند. می‌خواهیم فراخوانی منتشر کنیم تا هتل‌هایی که آمادگی همکاری دارند، تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی ارائه دهند تا سفر ارزانی برای زائران ایجاد کنیم و زائران از سفر ارزان‌قیمت در زمان غیر پیک استفاده کنند. 
محمود مادرشاهیان در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص میزان اشغال هتل‌های مشهد در دهه پایانی صفر اظهار کرد: هیچ هتلی در دهه پایانی صفر به صورت ۱۰۰درصد تکمیل نشد و حداکثر ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد در آن بازه زمانی ۷۰ درصد بود. فقط ظرفیت اشغال هتل‌هایی که در محدوده حرم رضوی قرار داشتند شاید به ۸۰درصد رسیده باشد. 
وی افزود: در حالی که پیش‌بینی شده بود حدود 8میلیون زائر در دهه پایانی صفر به مشهد سفر کنند حدود 5میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به مشهد مشرف شدند. به دلیل کمبود وسیله نقلیه و اتفاق‌های اخیر در کشور، تعدادی از زائران سفر خود را به مشهد لغو کردند. البته این اتفاق در تمام کشور رخ داد و منحصر به مشهد نبود و گردشگران سایر شهرها نیز به همین دلیل سفر خود را لغو کردند. 
مادرشاهیان گفت: پس از پایان دهه پایانی صفر، درصد اشغال هتل‌هایی که در نزدیکی حرم رضوی قرار دارند ۳۰ تا ۴۰ درصد و هتل‌هایی که مسافت بیشتری تا حرم دارند، حدود ۲۰ درصد است. 
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر توانسته‌ایم ۱۵۰ شیعه و مسلمان پاکستانی و هندی‌های مقیم آمریکا را برای زیارت حرم رضوی در مشهد اسکان دهیم. دشمن صحبت‌هایی داشته که ایران کشوری ناامن است؛ با این اقدام می‌خواهیم به زائران خارجی ثابت کنیم که ایران کشوری امن بوده و می‌تواند میزبان شیعیان و مسلمانان جهان باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه