مشکلات روستاییان فردوس، در روز روستا خودنمایی کرد

مشکلات روستاییان فردوس، در روز روستا خودنمایی کرد

اشتغال جوانان روستا، توجه به پتانسیل‌های روستاها، جذب سرمایه‌گذار و کمبود اعتبار دهیاری‌ها از مهم‌ترین مشکلاتی بود که در مراسم ویژه روز روستا در شهرستان فردوس مطرح و خودنمایی کرد.


به گزارش مهر، به مناسبت روز روستا و عشایر، مراسم ویژه‌ای با حضور اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران بخش مرکزی و بخش اسلامیه با حضور امام جمعه، فرماندار و مدیران دستگاه‌های دولتی در روستای خانکوک برگزار شد.
در این مراسم، رئیس شورای اسلامی بخش اسلامیه به نمایندگی از شوراهای اسلامی روستاها به طرح برخی مشکلات ریز و درشتی که روستاییان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، پرداخت و افزود: اشتغال جوانان روستا، توجه به پتانسیل‌های روستاها و تلاش برای جذب سرمایه‌گذار از مشکلات مهم و درخواست‌های مشترک روستاهای شهرستان فردوس است که ضروری است مسئولان در این خصوص تلاش مضاعفی داشته باشند.
محمد حسین زنده‌دل عنوان کرد: با اعتبار اندکی که در اختیار دهیاران گذاشته می‌شود، توان بهسازی معابر را ندارند و چنانچه این کار به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شود، اقدام مهمی در توسعه و آبادانی روستاها انجام خواهد شد.
وی گفت: نبود سالن ورزشی، فضای سبز و چند پایه‌ای بودن مدرسه‌های روستایی از دیگر مشکلاتی است که بیشتر روستاها با آن‌ها مواجه هستند و باید به بخش ورزش روستاییان توجه ویژه‌ای شود.
حجت‌الاسلام محمد شاکری؛ امام جمعه فردوس نیز با اشاره به استعدادها و پتانسیل‌هایی که در روستاها وجود دارد، از مسئولان خواست با کشف این استعدادها در مسیر توسعه و شکوفایی روستاها قدم بردارند.
فرماندار فردوس نیز با بیان اینکه روستا محل خودکفایی است، تأکید کرد: روستاها محور تولید و توسعه هستند و باید روستاییان و مسئولان در راستای تحقق این مهم تلاش کنند.
مهدی روشن گفت: مدیران موظف‌اند مشکلاتی را که توسط دهیاران به آن‌ها منتقل می‌شود، به صورت ویژه و در اسرع وقت پیگیری کنند.
وی افزود: آسفالت و بهسازی معابر روستایی و رسیدگی به بخش بهداشت و درمان در روستاهای فردوس محسوس بوده که باید نتیجه این کار مهاجرت معکوس به روستاها باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه