ضرورت همکاری نهادهای کشوری در خدمت‌رسانی به زائران در ایام خاص

آیت‌الله‌ علم‌الهدی:

ضرورت همکاری نهادهای کشوری در خدمت‌رسانی به زائران در ایام خاص


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بعضی از پیک‌های زیارتی و آیین‌هایی که با حضور پرشور مجاوران و زائران برپا می‌شود، در موارد متعدد به حدی سنگین است که همکاری و مساعدت نهادهای کشوری تبدیل به یک ضرورت می‌شود.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران ستادی و مدیران عامل هلال‌احمر استان‎ها که به میزبانی دفتر نماینده ولی ‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امام رضا(ع) امام رئوف است و سطح این رأفت در زمان میهمانداری و پذیرایی از میهمانان حضرت نمود بیشتری دارد.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: نهادی که امروز با نشان مقدس هلال‌احمر جمهوری اسلامی به فعالیت مخلصانه مشغول است، با نهادی که پیش از انقلاب فعالیت داشت، تفاوت‌های بسیاری دارد. گذشته از اینکه این نهاد تحت رهبری نماینده ولی ‌فقیه قرار دارد، باید سایر اقدامات و فعالیت‌های هلال‌احمر امروز هم با نهاد هم‌تراز آن در پیش از انقلاب مقایسه شود.
نماینده ولی فقیه خراسان رضوی ادامه داد: پیک زیارتی دهه آخر صفر امسال، تجلیگاه اخلاص امدادگران جوان و انقلابی هلال‌احمر بود. در سال جاری، دو جریان خارجی بر جمعیت معمول زائران دهه آخر صفر افزوده شد؛ جمعیت برادران و خواهران پاکستانی و افغانستانی بر ازدحام جمعیت زائران آن ایام افزودند و برآیند جلسات هماهنگی در نهایت این شد که تنها راه بازشدن گره، به میدان آمدن هلال‌احمر کشوری است. اینجا بود که عزیزان هلال‌احمر وارد صحنه شدند و حماسه‌هایی خلق کردند که یکی از آن‌ها، موضوع رساندن زائران سالمند به حرم مطهر رضوی با ویلچر بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری در انتها ابراز امیدواری کرد: اقدامات شایسته‌ای که قرار است به همت جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی با هدف بهره‌برداری از ظرفیت طلاب و با محوریت تربیت و تعالی امدادگران جوان جمعیت هلال‌احمر استان صورت بگیرد، می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد .

برچسب ها :
ارسال دیدگاه