پرسپولیس؛ آتش زیرخاکستر

زخم بدهی‌ها و پرداخت‌ها چرکی شد

پرسپولیس؛ آتش زیرخاکستر

بازیکنان پرسپولیس به‌شدت از شرایط مالی باشگاه و بدقولی‌های رضا درویش ناراحت هستند، تا حدی که آن‌ها در مذاکرات خود تاکنون بارها برای مدیرعامل پیغام فرستادند که صبر هم اندازه ای دارد و مطمئناً اگر تا پیش از تعطیلی مسابقات لیگ برتر به دلیل برگزاری اردوی تیم ملی و حضور شاگردان کی روش در جام جهانی مطالبات معوقه پرداخت نشود، از حضور در تمرینات سرباز خواهند زد.


آن‌ها می‌گویند درویش با پرداخت 20درصدی در همان ابتدای فصل شروع خیلی خوبی در پرداختی‌های این فصل داشت، اما به یک‌باره اوضاع به‌هم ریخت.
 یکی از بازیکنان پرسپولیس می‌گوید: «در حالی که پنجشنبه بازی هفته یازدهم را انجام می‌دهیم چهار بازی دیگر تا نیم فصل واقعی باقی خواهد ماند اما با توجه به تعطیلی طولانی‌مدت بازی‌های لیگ برتر، نیم فصل واقعی همین پایان هفته یازدهم است. در حالی که به نیم فصل نزدیک شده‌ایم باشگاه فقط 20درصد مبلغ قراردادمان را پرداخت کرده و با این شرایط مشخص است نمی‌تواند تا آخر فصل 80 درصد دیگر را هم پرداخت کند». قرار بود باشگاه پرسپولیس همین هفته به بازیکنان پرداختی داشته باشد، اما تا دیروز خبری نشد و گفته شد پرداختی درگیر مراحل اداری است. بازیکنان می‌گویند اگر وارد تعطیلات شویم دیگر بعید است حالاحالاها پولی دستمان را بگیرد.
اما تمام مشکلات پرسپولیس به پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان معطوف نمی‌شود، درویش مشکلات بزرگ‌تری در حوزه مالی دارد که اگر آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل و فصل نشود، بایستی منتظر یک تراژدی بزرگ مالی در باشگاه پرسپولیس نیز باشیم که هفته گذشته مشابه آن در باشگاه استقلال رخ داد و مدیران باشگاه رقیب را حسابی زمینگیر کرد تا جایی که آن‌ها دست به دامن وزیر ورزش و جوانان شدند تا شاید بتوانند از این مخمصه مالی عبور کنند و کمترین هزینه ممکن را متحمل شوند.
باشگاه پرسپولیس در ماه‌های اخیر پس از وصول ۳۵۰ میلیارد تومان از محل فروش ۱۰ درصد از سهام خود، توانست بخش زیادی از بدهی‌هایش را پرداخت کند و این‌گونه یکی از مشکلات سر راه خود برای دریافت مجوز حرفه‌ای را حل کند.
پرسپولیس در حال حاضر بابت صدور رضایت نامه محمد نادری بازیکن پیشین خود حدود ۵ هزار یورو به باشگاه کورتریک بلژیک بدهکار است که این بدهی هم به‌زودی پرداخت خواهد شد. از طرف دیگر این باشگاه با پرونده ۹۵۰ هزار یورویی رادوشویچ روبه‌رو است که البته این پرونده در دادگاه عالی ورزش در جریان است و نهایی نشده است.
درحال حاضر پرسپولیس و استقلال برای دریافت مجوز حرفه‌ای با مشکل مالکیت مشترک روبه‌رو هستند که موضوع هم قرار است با پیگیری‌های وزارت ورزش حل شود.
حالا باید دید با این شرایط و این وضعیت آیا رضا درویش قادر به حل بحران مالی موجود در باشگاه پرسپولیس است یا او نیز به سرنوشت مصطفی آجورلو در باشگاه استقلال منجر خواهد شد تا شایعات و گمانه‌زنی‌های هفته‌های اخیر رنگ واقعیت به خود بگیرد و فرد جدیدی جای او را در قامت مدیرعامل پرسپولیس بگیرد تا شاید مشکلات مالی را بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف سازد.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه