سرمایه‌گذاران رغبتی به فعالیت در ناحیه صنعتی زاوین کلات ندارند

سرمایه‌گذاران رغبتی به فعالیت در ناحیه صنعتی زاوین کلات ندارند


​​​​​​​فرماندار کلات گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت جاده کلات و نبود مواد اولیه، ناحیه صنعتی زاوین این شهرستان جذابیت و مزیتی برای فعالیت سرمایه‌گذاران ندارد.
علی صلاحی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: به واسطه وضعیت جاده مشهد – کلات، حمل مواد اولیه به این شهرک صنعتی در مقایسه با سایر مسیرهای درون استان تا سه برابر گران‌تر است. از این رو واحد تولیدی و صنعتی در این شهرک تنها باید از مواد اولیه موجود در کلات استفاده کند. وی بیان کرد: اگر سرمایه‌گذاری بخواهد در ناحیه صنعتی زاوین فعالیت کند، زمین مناسب برایش تأمین می‌شود؛ اما با توجه به گرانی تولید در این منطقه و مشکلات نیروی کار و تأمین مالی، در عمل این مجموعه صنعتی فعالیت چشمگیری ندارد.
فرماندار کلات اظهار کرد: به دنبال فعالیت آن دسته از واحدهای صنعتی هستیم که مواد اولیه و نیروی کار خود را از شهرستان کلات تأمین کرده و بتوانند از این مؤلفه‌ها به عنوان مزیت بهره ببرند.
صلاحی در خصوص فعالیت صنایع تبدیلی در شهرستان کلات بیان کرد: در گذشته کارخانه لبنیات در ناحیه صنعتی زاوین فعالیت داشت که اکنون تعطیل شده. با این حال در حال حاضر پنج واحد صنعتی در این ناحیه فعال است که شامل تولید گاز خوراک‌پزی، آجرسازی و صنایع بسته‌بندی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه